Daisypath Anniversary tickers

10 July 2008

.::pemergian::.

Posted by rAtu saLju™ at Thursday, July 10, 2008
hm....sy rase mcm tbe2 air mata bergenang bila nk mula post 'pemergian' ni..kblakangan ni,sy asyik dengar kisah kematian di sekeliling sy..tadi baru dpt msg dari abg pijan mengatakan nenek dia telah kmbali ke rahmatullah..semlm pula rkn sekerja sy ambik emergency leave k0s ahli kluarga meninggal...dan baru2 ni juga ade juga org yg meninggal..

mungkin sy agak emo dengan tajuk ni,but when talk about kmtian...it always remind me to arwah am..wlau dah 8 tahun kejadian tu berlaku,tapi stiap kali menziarhi kubur dia,seakan terdengar panggilan manja dan renungan dia pd sy..dn air mata akn terus mengalir

..sehingga hari ini,jika ada ksmpatan menziarahi kburnya pada wktu hari raya,sy adalah org terakhir yg akn berjalan pergi dri tempat 'tidur' abadinya.kdgkala org berkata,b realistic.tapi pada sy,dia bukan shja seorg adik,malah kwn dan pendengar yg setia.keakraban kami adik beradik mmbuatkan kami sgt2 menghargai antara 1 sma lain.sbb tu kdg2 b relistic pada sy tidak b0leh digunakan dlm situasi ini sama skali.(emo sgt2 le pulek) seusai pengkebumian dia,dn setelah seminggu perkara itu berlalu,sy juga terpaksa menjadi yang pling kuat antara adik brdik untuk menjadi bahu umi bersandar buat sketika.barang2 kepunyaannya dan pakaian dia,terpaksa umi hadiahkan pada org lain.bukan x menghargai,tapi takut kami x redha 'melepaskan' dia pergi.ada sekali semasa mengemas,terjumpa 1 karangan menceritakan tentang kagumnya dia mempunyai sy sebagai kakaknya,air mta yg sudah kering,kembli menjadi air hujan yg tidak berhenti.

sy seorang yg berhti keras sebelum kehilangan dia.namun pemergian dia,melembutkan sedikit demi sedikit kerikil hati sy.sy jadi insan yang lemah slama berapa bulan.sehinggalah ayah membuat keputusan untuk beralih angin ke utara tanah air.sedikit sebanyak,sy menjadi sedikit pendiam dan semakin lali dengan kematian.pemergian dia mmbuatkan sy tidak lagi berkongsi mslh dan cerita dengan org lain.sehinggakan gelaran misteri sudah menjadi identiti sy.

kini,meghadapi dan mendengar kematian seperti tidak berbekas apa2 pada sy,entah kenapa..cuma,sy smakin mahu mendekatkan diri pada Khaliq.terasa itu petanda yang Allah ingin sampaikan pada sy.walau ke hujung dunia pun kita mengejar dunia ini,maut pasti akn menjemput kita.tetapi jika berusaha untuk bekalan akhirat yg untung pastinya kita.
kerna.....

mati itu pasti,hidup itu insyaallah...

salam ingatan~ratu salju a.k.a ina~

7 comments:

.: RuFaI :. on July 10, 2008 8:35 PM said...

baca entry ni sy pun jd emo jgk...tp sy doakan smoga arwah adik u ditempatkn bersama2 org yg beriman...amin~~

_Vu-JiE_ on July 10, 2008 11:20 PM said...

ratu salju,, i think we are in the same situation..
i lost my brother too..
2006..drowned at school..
baru lg..
but until now, rasa mcm dia msh ada dgn kami..
everytym teringat about him, even just ingat favourite games dia,, tetap emo rasa nak nanges..
tp Allah maha adil dan penyayang,, baru2 ne my aunt gave birth to a baby girl which has same birthdate dgn arwah..
and my aunt namakan anaknya Afifah Antasha.. my late bro named Md Afif Nazmi..
hopefully, u tetap tabah...
so do i..
Al-Fatihah for them...

Anonymous said...

nabi pernah memberitahu bhw dunia ni ibarat bangkai kambing yg dibuang oleh tuannya. Malah di sisi Allah, dunia ni lebih hina dr bangkai kambing tu di sisi tuannya. Jika dunia ni bernilai nercaya Allah akan mengharamkan wpun seteguk air pun kpd org kafir. So, fikir2 kan lah

Anonymous said...

uhmm yg hidup pasti mati...
mesti arwah adek ko bangga coz ade kakak cam ko kan...

be strong ok..

rAtu saLju™ on July 12, 2008 5:50 PM said...

thanks 2 all 0f u...alhamdulillah...mkin hari mkin tbh n semkin mendekati Khaliq..insyallah...

Anonymous said...

cam syahdu je baca part ni....

anyway...just by remembering Allah can make u to become a strong girl...

proud n glad to know u....

rAtu saLju™ on July 13, 2008 10:25 PM said...

glad 2 n0e u to0 huney...

c0z u alwayz want 2 b bsde me...thanks 2 Allah...

Lilypie Maternity tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Maternity tickers
 

CINTA SANG RATU Copyright © 2010 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by Emocutez