Daisypath Anniversary tickers

28 September 2008

:: sEkAdAr pEntaS dUnIA ::

Posted by rAtu saLju™ at Sunday, September 28, 2008
bismillahirrahmanirrahim...

....Assalamualaikum wbkth...

prolog
alhamdulillah,dah msuk hari yg ke 28 kita berpuasa di bulan ummat lagi berkah ini.Terimas buat pengunjung setia neo,ibnmasir,zara...n bla...bla...[nama xdpt di sebut disni].Dlm bulan ni sy jrg nk berceloteh sgt,kerna tekenang kan kesedihan meninggalkan Ramdhan al-Mubarak yg sy syg..tercari2 rencana bru,akhirnya sy melihat ssuatu yg leh diketngahkn..lets check it 0ut babe!...

rencana 1
"Dalam hidup,terkadang kita lebih banyak mendapatkan apa yang tidak kita inginkan. Dan ketika kita mendapatkan apa yang kita inginkan,akhirnya kita tahu bahawa yang kita inginkan terkadang tidak dapat membuat hidup kita menjadi lebih bahagia."

Terdiam sejenak membaca rencana di ats,dlm putaran hidup seumpama roda. Mmg sy akui kdgkala @ mgkin slalunya[tnpa sedar],apa yg sy dapat x sama seprti yg sy rencana. Allah maha mengetahui rahsia dlm rhsia setiap hambaNya.Cuma,adakah kita sbagai hambaNya,bersyukur & redha dgn ketentuan yg telah diberikan kepda kita.

Umpama sebuah skrip yg perlu di baca utk di lakonkan,perjalann kita di ats muka bumi ini sbnarnya ats kehendak dn jalan cerita yg telah ditentukan di Loh Mahfuz. Kita sbgai wtak yg akn melakonkan wtak msg2,malaikat dan iblis sebagai krew yg mmbisikkn wtak ke arah kejayaan @ kehancuran. Terkdang kita lali dlm wtak yg mengikut arahan pengarah [Allah yg Esa],terkadang kita alpa.Kita terleka dgn pentas yg palsu keindahannya.

Pabila tiba hari penerimaan anugerah,kenpa mesti kita mnyesal? tdak melakonkn wtak dgn berkesan.Pabila telah dibentangkan kedahsyatan neraka dn keindhan maha indah jannah brulah semua menunduk kesal.Perlukah penyesalan pabila kita telah di akhir perjalann mnuju kehidupan yg abadi?perlukah?..Ampun ya Allah. Sesungghnya hambaMu ini sering terleka,terlalai,mengingkari arahan Mu,menafikan takdirMu..

Semoga pengakhiran hidup kami di pentas Mu ini sebagai 'husnul khatimah'.Mengucp kalimah di akhir kalam dgn smpurna wlw di goda dngn byangn palsu jannah di akhir nafas.Dan semoga,pabila di uji di alam kubur,kami dpt mnjawab dgn tenang dn amaln2 sedekah & al-quran kmi mnjadi peneman di tempat yg gelap lgi sunyi.

Ssungghnya...terimalah taubat kami,kasihanilah kami yg sering terlupa ini ya Allah.Sesungghnya hidayahMu amat berharga dri seisi dunia,campakkn lah sedikit hidayahMu itu kepada kmi.Semoga mnjadi petunjuk agar kmi ttp berada dlm landasn kebenaran dn kemahuanMu,insyallah.Amin...


epilog
Dihujung2 Ramadhan,ingn ku terus merafak sembah pda yg Esa.Terus memohon ampun dn rahmat agar kehidupan ini dlm redha Ilahi selalu.Kepada teman2,ampun dn maaf andai terkasar bicara...

8 comments:

»Mr Bintang« on September 28, 2008 9:51 AM said...

"Dalam hidup,terkadang kita lebih banyak mendapatkan apa yang tidak kita inginkan. Dan ketika kita mendapatkan apa yang kita inginkan,akhirnya kita tahu bahawa yang kita inginkan terkadang tidak dapat membuat hidup kita menjadi lebih bahagia."

betul³...

rAtu saLju™ on September 28, 2008 10:20 AM said...

masyeh...sama2 dpt manfaat...

Mrs Nurul on September 28, 2008 10:20 AM said...

memang betul, kita seperti watak yang terpaksa mengikut skrip yang diarahkan oleh pengarah. pahit atau manis kita mesti redha dengan apa yang kita dapat. itu semua menunjukkan yang Allah igin menguji kekuatan iman hambanya..semoga kita kuat, tabah menjalani kehidupan yang penuh dgn pancaroba, halangan dari godaan syaitan..Ya Allah, kau tunjukkanlah kami jalan yang benar,petunjuk serta hidayah agar kami sentiasa berada di jalan mu..*sayu nye*~~hurm..nice entry weh..tersentuh aku.

rAtu saLju™ on September 28, 2008 10:23 AM said...

masyeh...h0pe k0 sudi lagi bce entri2 daku...huhuhu

Mrs Nurul on September 28, 2008 10:28 AM said...

suke2,best!sebab ko cetgu .aku pon cetgu...oh cetgu cetgi,selamat hari raye ye

halim on September 28, 2008 10:56 AM said...

Terkdang kita lali dlm wtak yg mengikut arahan pengarah [Allah yg Esa],terkadang kita alpa.Kita terleka dgn pentas yg palsu keindahannya.

Ima tersentuh sgt ngan ayat tu...(^_^)

أكرم حسني on September 28, 2008 1:18 PM said...

insap daku~

Luth Textile on September 28, 2008 2:40 PM said...

nih la coretan seorang ustazah..
huhuu.. baik..

Lilypie Maternity tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Maternity tickers
 

CINTA SANG RATU Copyright © 2010 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by Emocutez