Daisypath Anniversary tickers

31 October 2008

~ mElayaN tAg ChEnTa...aiYark..~

Posted by rAtu saLju™ at Friday, October 31, 2008 6 comments Links to this post
Sukacite dimaklumkan daku kn tag lagi..huhuhu..kali ni dri 0chie..mmndangkan sy ade sikit wktu terluang..kira jwb je la..0k guys..j0m layanzzzz!


1.how many time U have been in luv....
> x kira lak...muahah..sy ssh jatuh hti,but when i fall in luv dat will b the last n 4ever..<

2. 3 song that make U remind of her/him...
> ayat-ayat cinta~tanpa~never say gudbye <

3. what the romantic thing that U do for her/him or she/he doing for U...
> always wnt 2 b bsde me n hear me cry,n when he say 'i only luv u 4 the rest of my life'..

4. 3 nickname he/she uses to call U..
> perlukah soklan ini dijwb?..kih3 <

5. list 3 places U go with her/him...
> i wnt 2 chnge dat q,(3 plces u will go with her/him)~ nk pi Mekah dlu wat hji..nk pi Xian..n nak pi tepi pntai tg0k mthari terbenam <

6. what is the best memories with her/him...
> adehhhh,awat la..x m0 jwb la <

7. what is her/his besdey,if u remind..
> 20th Octber <

8. list gifts from her/him that u like...
> gift?..tggu kawen la.dh ade hubby nti nk mntak teddy bear busau..hehehe.<

9. how U declair ur love to her/him or how u accept her/him luv...
> hahaha,ssh nk ckp...kmi bermula dgn gaduh yg kerek...muahahah <

10. how long U take to forget her/him...
> the rest 0f my life <

11. what is the physical part that U like about him/her..
> hahaha,s0klan sengal..x m0 ah jwb..sy snrnye ske snyumn n renungn dia<

12. what is she/he doing rite now....
> erm ntah la..pi tnya dia sndri <

13. can U accept him/her if he/she want to...
> yerp..accpt him s he is<

14. have U contact (ex) when U with ur partner...
> let byg0ne b bygones <

15. did U go out with ur (ex) without been known by ur partner...
> gilak nye soklan..kih3<

16. thing from (ex) that U keep without been known by ur partner...
> erm...ntahla...<

17. do U think ur relationship with (ex) is hotter than with ur partner...
> hahahah,my fture hubby is m0re h0tter than anyone else <

18. do U hide something in ur mobile phone from ur partner...
> dia bukn jnis kongkong ea <

19. have U cheated or try to cheat ur partner...
> nope..n d0nt wnt<

20. who should do this tag...
> vujie v0gue n ne0 sempoi<

30 October 2008

+ sempurnakah kita?+

Posted by rAtu saLju™ at Thursday, October 30, 2008 2 comments Links to this post
Bismillahirrahmanirrahim....

....Assalamualaikum wbkth....

bicker Pictures, Images and Photos

"Adakah anda berpuas hati dgan pasgan anda?"

"Anda redha yang dia akn jd psgn anda selama2nya?"

2 pertnyaan yg kdgkala bermain di minda sy, dan pabila mnjdi penatsihat penasihat rkan2 dan knalan yg berkait rapat ngn cinta dn psgan.soalan itu akn muncul dri mlt sy.bukan apa,melalui bicara mereka,seakan x sempurna psgn mereka.kenapa begitu?

Pabila kita berstju mngikat 1 perhubgn,kita shrusnya bersdia luarn dn dlmn,sbb sume segi akn berubah,cuma kdg2 kita yg x perasan perubahan tu. Dr segi luarn mgkin yg 'slim' akn bertmbah slim asbab dah ade yg tersyg kan?..jga badan la katakan...yg dlman lak,klu dlu x pandai cte mslah skng akn rse nk share evrytg kat psgn,klu dlu plak x pndai majuk...skng..alahai,penat le psgn nk pujuk!..s0,dis r the chnges yg slalu kita 'buta'kan sblah mata,n wat2 pekak je..wlw b'deret kwn d0k gtau yg anda dh angau n 'sasau'..adehhhh

Hakikt di sni,kdg2 psgn mmnta yg 'luar biasa' dr keadaan biasa..mntak perubahan itu dn ini,padahal cukup smpurnakah diri sndiri?kesediaan dia untuk menrima kita dlm hidupnya dn berkongsi rsa yg sama adalah merupakn anugerah yg indah.Sukar di ungkap dgn kata2 dn di lafaz dgn bbir.Hanya yg mgalami yg akn tahu.Sy pelik pabila sstgh psgn mnta perubhan yg dia sndri terlihat 'jelik' sndri.Ubah gaya b'pkaian lah,cra jln la,cara lyn ppuan/llki lain lah,cra ckp ngn llki/ppuan laen lah.Klu perubhan yg baek,silakan...tapi bgaimana pula yg terasa dikongkong psgn..?

Hm..skrg,tnya ht anda btul2,sft ngatf yg ada pda dia blh anda tgur dan terima perubhn dirinya scra perlahan,drastik hnya pura2 kcuali! dia mmg ada azam utk perbhn yg drastik.Itu x nafikn yg dia akn brubh 360 drjh.Pndang lah dunia dgn mata hti,tiada yg smpurna kcuali ALLAH Rabbul Izzati.Mnusia terllu bnyk kkurgn,cuma kita perlu ada hsrt dn azam untuk terus berubh ke arh yg lebih baek dri smlm.Itu x mstahil.Dlm cinta tiada perasaan ingn mngubh psgn mngikut 'acuan' yg anda khndaki,itu bkn cinta tpi ditaktor.Nmun,yg bruk,terimalah nsht dn tgurn psgn anda dgn lpng dada dn terbuka.


29 October 2008

= sunyi sepi sekali =

Posted by rAtu saLju™ at Wednesday, October 29, 2008 4 comments Links to this post
bismillahirrahmanirrahim....

....Assalamaualaikum wbkth....

Hye all,s0 sorry...rse nye cam x ckup napas skng ni..gilak nye bz..adehhh..es0k dateline...mean deadline 4 me to0..tdi cam dh kena sound ngn GB[guru kecik] sbb x anta lagi kertas peksa bebudak..adeyyyhhh..gilak sebuk!..

tpi p0st sumthing la kat bl0g ni bgi k0rg usha sket2..tpi td dah bg kat sume jadual peksa..adehhh...bnyk nye kije daku!..rse es0k juga daku nk letak jwtan sbgai s/u sk0lah!...x larat seh!...btw,daku terbygkan percutian snarnya dikala kelam kabut ni...erk..kelam kabut sgt ler k0n0nye...tetttt...uit!,betul pe..pas ni nk anta kertas exam,then nk exam,then nk s0kan..pastu lak ade HAC[hari anugerah cemerlang]<---daku kn wat buku acara..uwaaaa...adehhh...tu x panggei meeting lagi tu..yg pasti,daku x mo wat minit mesyuarat!..minit ngorat leh buat..ekekek..

mmg haru biru la,kdg2 x makan pon daku..huhuh...aiseh..sbut sal mkn ni kn list lak la all the kenduri's..kih3..pas ni ade 0pen h0me..ade kenduri pi haji lagi...ade knduri kawen..adehhh,s0 full la my kalender..kih3..tu yg x sempat nk apdate..adehhh..mlm ni kn stay up..uwauwauwa..nges lagi hatiku ini..tdi kom wat hal..cesssssabes hang..naseb baek wat backup save..klu x hancus la last minute paper exam ank2 murid ku...

s0,ok la..ni daku nk pi smbung wat kije...u all k0men la ape2..cdgkn jgak ngara mne cet ratu nk 'landing' untuk bercuti nti..kih3..

26 October 2008

>> Kemurungan..kembalilah pada Al-Quran <<

Posted by rAtu saLju™ at Sunday, October 26, 2008 6 comments Links to this post
bismillahirrahmanirrahim...

....Assalamualaikum wbkth...

Hye all...kih3..sy kat sg buluh skng,esok br nk gi shah alam c0z ade knduri.Meningglkan Penang sektika wt smntara wktu.Erm,mlm td amik kak cik kat mdrasah,dia lak kn 'chicken p0x'.s0,es0k pas knduri,terus la dia bercuti2 'uganda' kat umah.

Btw,masyeh bnyk2 untuk sume yg amat syg pada cet ratu.xde ape la,life mst g0 on,n mst b stronger each 0f time!..kdgkala apabila tersungkur,jgn biarkan kesungkuran tu berlanjutan.Mmg bkn senang n amat payah,tpi payah lagi apabila kita hidup dlm tekann dan 'kemurungan'..

Jadi kat sni,ratu nk share 'bout kemurungan,penyebab2 kemurungan..s0 check urself,adakah anda dlm kategori kemurugan.Tpi cet ratu harp x la.Ekceli mnurut pakar perubatan,kemurungn ni bukan berpunca dr 1 sebab shja.Sebaliknya,ia adalah gabungan beberapa faktor.

"Kemurungan adalah sebahagian daripada masalah yang berlaku pada otak. Tetapi, apabila menyebut tentang kaitannya dengan otak, ramai yang menjadi takut," kata Dr. Yen Teck Hoe, Presiden Persatuan Psikiatri Malaysia (MPA)

Menurut kajian WHO,kemurungan adalah merupakan penyakit ke-4 yg melumpuhkan jiwa sesorang.Menurut Yen,mslah kemurungan berlanjutan hingga lebih dripda dua minggu sehingga timbul keinginan membunuh diri yang merupakan petanda serius! Nauzubillah.Nyawa manusia adalah hak Allah,bukn ditgn kita."Sekiranya pesakit sudah menunjukkan simptom-simptom ketidakupayaan dari segi mental atau hasrat membunuh diri sehingga menjejaskan kehidupan harian, masalah depresi yang dihadapi berkemungkinan telah berkembang dari normal ke tahap membimbangkan," katanya lagi.

Namun,hanya 70 hingga 80 peratus shja pesakit kemurungan dapat diselamatkan dan menjalani kehidupan normal kembali.Jangan la sesakali kita menyisih mereka.Hendaklah selalu mmberi s0kongn dn galakan,keluarga,rakan2 dan jiran,mainkan peranan anda.
Lebih teruk, antara punca terjadinya keengganan mndapatkn rawatan kemurungn ini adalah disebabkan oleh tiadanya sokongan daripada orang tersayang.

Jika anda sume nk tahu,kemurungn lebih suka pada wanita sebagai 'mangsanya'.Antara laen sbbnya adalah faktor psikologikalnya,aspek emosi kaum hawa yg lebih mudah terjejas.Dalam rawatan kemurungan,tiada cara tertentu untuk merawat dan memulihkan mangsa.Gabungn ubat anti-kemurungan dan sesi kaunseling yg berterusan mampu memulihkan pesakit dan mngubah pndangn hidup lebih ke arah positif.Yang sembuhkan hanya Allah,kita sbgai hamba hndaklah berusaha dan berdoa.

Semua penyakit dtgnya dr Allah,Allah yg bgi penyakit,kpada Allah jua kita mntak penyembuhnya.
“Dan Kami turunkan dari Al-Qur`an suatu yang menjadi penyembuh dan rahmat bagi orang-orang yang beriman dan Al-Qur`an itu tidaklah menambah kepada orang-orang yang zalim selain kerugian.” (Al-Isra`: 82)“Penyembuh.” Penyembuh yang dimaksud di sini meliputi penyembuh atas segala penyakit, baik rohani maupun jasmani, sebagaimana yang akan dijelaskan dalam tafsirnya.

Penjelasan Tafsir Ayat
Ibnu Katsir rahimahullahu berkata: “Allah Subhanahu wa Ta'ala mengabarkan tentang kitab-Nya yang diturunkan kepada Rasul-Nya Shallallahu 'alaihi wa sallam, yaitu Al-Qur`an, yang tidak terdapat kebatilan di dalamnya baik dari sisi depan maupun belakang, yang diturunkan dari Yang Maha Bijaksana lagi Maha Terpuji, bahwa sesungguhnya Al-Qur`an itu merupakan penyembuh dan rahmat bagi kaum mukminin. Yaitu menghilangkan segala hal berupa keraguan, kemunafikan, kesyirikan, penyimpangan, dan penyelisihan yang terdapat dalam hati. Al-Qur`an-lah yang menyembuhkan itu semua. Di samping itu, ia merupakan rahmat yang dengannya membuahkan keimanan, hikmah, mencari kebaikan dan mendorong untuk melakukannya. Hal ini tidaklah didapatkan kecuali oleh orang yang mengimani, membenarkan, serta mengikutinya. Bagi orang yang seperti ini, Al-Qur`an akan menjadi penyembuh dan rahmat.(sumber asysyariah.com)

Semoga kita sntiasa dilindungiNya.

25 October 2008

:: Ku Bertanya ::

Posted by rAtu saLju™ at Saturday, October 25, 2008 6 comments Links to this post
salam...



skng ni ntah nape sy suke dgr lagu ni..a bit meaningful.onion head

mmg sy tersungkur sket skng.onion head.gilak lagi pi layan lagu ni..kih3.erm..nway,jst listenonion head.

KU BERTANYA-Adam

Adakah diriku kau tak perlu lagi?
Adakah cintaku kau tak perlu lagi?
Adakah dirimu dah berubah hati terhadap diriku.

Adakah insan lain bertakhta di hatimu
Hinggakan dirimu mengubah cintamu
Manakah cintamu yang kau beri dulu kepada
diriku..

Kau pernah berkata cintamu adalah untuk
selama-lamanya
Bulan menjadi saksi pada malam itu
kau kata kau cinta.

Sayangku dengarlah rintihan hatiku
Ingin kau kembali seperti dahulu
Kenangan di jiwa membuatku rindu kepada dirimu.

Kau pernah berkata cintamu adalah untuk
selama-lamanya
Bulan menjadi saksi pada malam itu
kau kata kau cinta

Kiranya diriku kau tak perlu lagi
Simpanlah kenangan cinta kita dihati
Walaupun ku sukar,ku akur kali ini
Biarlah ku pergi

Maafkan ku bertanya…..

24 October 2008

* hidup ini terlalu singkat untuk sebuah kebencian*

Posted by rAtu saLju™ at Friday, October 24, 2008 4 comments Links to this post
bismillahirrahmanirrahim...

....Assalamualaikum wbkth...

Baru2 ni ada pertelingkahan antara kwn2 n kwn2 sy, bunyi agak klise. Apa yg perlu untuk direncanakan di sini psl pergaduhan yg lalu?..yg perlu di ceritakn adalah impak dr pergduhan dn salah sngka tersebut.Secara x langsung kita dah mmberikan 1 kemengan 'percuma' kpada syaitan yg telah berjanji mrosakkn ank adam sehingga kiamat.Astaghfirullah..Senang memulakn pertelingkahan,tetapi amat sukar menyudahkn dgn sebuah kemaafan.

Sewaktu msa kecil dahulu,jikalau kita bergaduh,esok pabila bertentang mata kembali,hanya senyum menghiasi bibir.Tiada lagi cebikan dan tarikan muka masam semalam.Yang ada hanya gelak ketawa.Kanak2 adalh insan yg bijak yg tdak melaratkn pergaduhan dan berpandangn positif,cuma apabila kita smakin dewasa,sikap positif semakin terhakis dlm diri,nasihat sy...berilah 1 kemaafan wlw kita berada di pihak yg benar.

Pertelingkahan ibarat kudis yg tidak dirawat,jika tiada yg beralah,dan hanya 1 pihak shja yg mahukan kedamaian,kudis itu semakin melarat.Adakah sukar untuk mmberi 1 kemaafan?..hati yg ego disertai hasutan syaitan semakin 'menjauhkan' sebuah kemaafan untuk diberi.Kata bijak pandai "Apa yang kita beri itulah yg kita dpt".Jadi,x rugi untuk beri 1 kemaafan kerana dendam hnya merosakkan diri dan hati.Marah itu hambusan syaitan dan dendam lubang2 hasutan syaitan.

Benar,kebaikan amat sukar di buat.Pahit.Perit.Meresahkan.Tetapi pabila dibuat,terasa kemanisan dan keindahan.Kesesalan,ketidak puas hati yg bertandang apabila melakukan kebaikan,tutup lah dengan keikhlasan.Ikhlas balasannya syurga.Syurga adalah sebaik2 tempat kesudahan.Insyallah.

Mengapa sukar memaafkan sedangkan Allah bersifat Maha Pemaaf,Maha Penyayang dan Maha Pengampun.Dosa sebesar alam semesta,andai bertaubat dgn ikhlas skalipun tetap di beri pengampunan.Inikan pula kita sbgai hamba biasa yg hina dan kerdil disisinya.Apa hak kita untuk terlalu egois dan pentingkan diri,jadilah seorang pemaaf.Membalas tuba dgn madu adalah perbuatan yg bijak dan ikhlas.Hulurkan kemaafan dan berilah maaf,x rugi sebuah kemaafan dan tiada untung kita berdendam.Kerana...,hidup ini terlalu singkat.Pabila nfs sudah tersekat dikerongkong,pabila talkin sudah dibisik dihujung telinga,masa tu terbyang dendam yg masih berbaki.Ampunilah...~

23 October 2008

- Peminat Teh? ape yg menarik....-

Posted by rAtu saLju™ at Thursday, October 23, 2008 9 comments Links to this post
bismillahirrahmanirrahim...

...Assalamualaikum wbkth...




s0 u guys...d0 u like 2 drink tea?.erm..kat sni sy nk gtau sket info sal teh yg best n masyuk seh!...kih3..by the way,teh adelah mnumn pling meluas di mnum seanter0 dunia klu u guys nk tau.N even tek0 kopi n teh x same,nmpak bezanye [teko teh gemuk lagi]..

all 'bout tea:~
[+] 2-3 cwn teh sehari mmbaiki prestasi mental
[+] teh dpt hilangkn dhga sebaik air kosong [Allah bgi hilng dhga]
[+] aroma teh dpt cetuskn perasaan tenang dn sejahtera...awww..i like!
[+] gaya n diet yg sehat...seswaiii..
[+] 0rg yg slalu mnum teh mmpunyi jntung yg lebih sehat..dup dap..dup dap..
[+] sumber florida yg boleh mmbantu kesihtn gigi...[gigi yg kuat dn canteq]
[+] bg mreka yg kwl brt bdn,teh adlh plihn yg ideal bg mngntikn mnumn mnis..

Adakh anda risau dgn kandungan 'theanine' dlm teh?ok..klu camtu,lets check dis out dude!

"well,teh [tdk termsuk Camellia sinensis-teh herbal 7 sbgainya] adlah satu2nya mnuman yg scra smulajdi mngndungi L-theanine,asid amino yg t'dpt dlm teh.
Theanine mningktkn aktvti dlm otak,dinamakn gelombang alfa,yg dikaitkn dgn keadaan mental yg tenang tetapi cerdas!"

s0?..still rsau lagi ke?..heheh..stiap yg Allah jdikan ada mnfaatnye,cume jgn la berlebih2 kan?..0k skng kite usha lak petua2 untuk korg g0dam teh tu jdi lebih menarik..jom layanzz!

Teh..teh..teh..nk m0dified camne ek?..

-> teh kering akn serap bau dlm peti sejuk,s0 leh letak dlm peti ais ea..
-> gunakn teh utuk brsihkn tingkap/pintu kaca n cermin..
-> msukkn teh harum dlm bungkusn potpuri @ rampaian bunga,leh letak kat dlm laci @ umah
-> rendam kaki anda dlm rendamn teh sbgai pnyegar kaki...awet muda nieyh
-> u all leh simpn 1 bgkus uncng teh dlm 1st aid kit utk melegakn gigitn serngga..fuyoh!
-> b4 panggang ape2,tbur daun teh ats bara api,mnambahkn perisa mknan anda!..[neo slalu wat bbq,leh try]
-> gunakan teh sbgai jaram utk mata bengkak
-> korg leh gnakn teh yg dh guna sbgai baja tnaman organik.
-> uncng teh yg dh guna tempek je kat mata korg,b'fungsi hilngkn lingkran gelap bwh mta.
-> teh juga bertindak sbgai perapi rambut semulajadi..[vujie,u can try dis!..]ekeke
-> teh juga peghalau semulajadi pijat!..[zara,ape lagi...tabur kat blik u nnti]kih3

Skng ni,sy dh bgi inf0..kira bo0mbastic jugak tau..k0rg leh la cube2 mne2 yg ptt..kih3..especially cet ne0~zara~vujie yg ala2 awet2 muda gitu...kih3..0k la guys..pe tggu lagik..j0m tempek uncng teh kat mata..[erk,nti x le tgok blog lak] adehhh...jmpe lagi weee...salam~









22 October 2008

~ UrbaN eXchaNge DuDe~

Posted by rAtu saLju™ at Wednesday, October 22, 2008 4 comments Links to this post
Bismillahirrahamnirrahim...

warning!Well,like my new style?.Photobucket..kih3..sje la tukar angin kus..kus...erm,dripada striking
ijau,sy tukau kpada more urban..erm..sy nk kematangan sket dlm blog...mybe dis suitable 4 a while...erk.nasi..4 a while?..whut do u mean by dat sn0wy queen?..well,sy ekceli mencbar diri sndri untuk wat yg terbaek dlm ape jua...

S0,skng proses pembaik pulih sudh selesai.projek..Alhamdulillah...x mgambil msa yg agak lme snarnya...kereta yg lalu p0n sdh tdak senget lgi<ups,but h0pe u all like my new sensati0n..i'm sure u all can feel de ar0ma..lalalal~..benda sume ni,i explore myself..gambate!..

Nway,d0 leave sum c0mment s0 dat i can d0 more even l0ts of new apearance.pc..luv u all wh0 really support me up n d0wn,left n right..hehehe...lets r0ck babeh!

21 October 2008

+ daKu di TaG oLeH cet YuMi +

Posted by rAtu saLju™ at Tuesday, October 21, 2008 3 comments Links to this post
Bismillahirrahmanirrahim...

sukecite di maklumkan..daku kn tag lagi...kih3...kali ni oleH cet YuMi

THE SELF

[01] Real name:
rAtu saLju™
[02] Nickname: iNa~rAtu
[03] Status: : erm~
[04] Zodiac Sign: pisces
[05] Gender: perempuan Melayu Terakhir..kih3
[06] Age: erm..22 yer old
[07] High School: MJSC peNdang
[08] College: ~SDA~
[09] Height: tinggi cam galah..kih3 [antara ank2 murid]
[10] Weight: berat cam kapas...lalalala~
[11] Do you like yourself: yup!...
[12] Piercings: n0pe~
[13] Right or left: right itu sunnah...lalala~
[14] Are you a freak : wakakak..ntahla..
[15] Hair: itam yg menawan...ekekek[ade nk twarkn jd model iklan sympu x?]
[16] Skin: kuning langsat~weee....ade yg ckp puteh tp a bit pucat...kih3
[17] Allergic: anjing<---leh ke?..blasah je
[18] What are you doing now: completing this tag la
[19] What will you doing 1 hour later: nk wat s0klan peksa yg tertgguh..
[20] What will you doing 10 years later: erm,run a huge bizness..aminn...insyallah~

THE FAMILY
[21] Live with mother/father/parents/family: my bel0ved family + catz...
[22] Siblings(included you): 6
[23] Eldest: y0b...
[24] Youngest: muhammad~
[25] Love/hate your family: luv them l0ts...

THE LOVE
[26] You found your another half: hahaha~
[27] If yes, who is he/she: Lee Jun Ki..~abg P...
[28]Who you want he/she to be: jst b himself...~
[29] Time(s) you in relationship: x kire le plak...since i watch 'my girl' movie..kih3
[30] Ever woo boy/girl: heheh...ade la gak..zmn dolu2..tpi sy pemalu,kwn2 cabar..~
[31] Anyone woo you before: mls nk ingt...~
[32] Did anything wrong to your other half: hahahah~0nly Allah noe y..
[33] What was/were the wrong you had done: erm,brp0ye2 kot...muahahah~
[34] Ever argue with your other half: d0nt like dis q...arghhh
[35] You with your other half since: 2008-since watch my girl la.kn dia pelakon dlm tu...kih3.
[36] Are you straight/Lesbo: Straight larr....adehhhh s0klan sengal!~
[37] Reasons you love your other half: sbb sy syg dia...
[38] You and your other half in which stage: stage ats pentas...muahhah~
[39] You woo he/she or he/she woo you: daku wo0 dia tpi dia x phm bhsa mesia,dia tau bhsa k0rea je...
[40] Ever think of marry he/she: yup! <---pasti seh!

THE FRIENDS
[41] Your first best friend: sume bestfren xde first n xde last...
[42] Your first enemy: adehhh..xske musuh lar...
[43] The friends you love the most: yg leh skodeng same2...kih3
[44] The enemy you hate the most(1only): xde musuh la...xsuke..
[45] Your most beautiful girl friend: erm..sy rse sy suke pribadi kak Min n kak Ima[luaran dn ht dorg cntik sgt]
[46] Your most handsome boy friend: Hafizan..kih3[alamak terlebey sudey]...mkin poyo la kn puji..ceit
[47] The kind of girl you hate the most: gedix..kih3..x le thn la
[48] The kind of boy you hate the most: x hormat ppuan n amik ksmptn..cesssss!
[49] You fall in love with your close friend before: erm...not yet..dorg yg fall ade la...erk..
[50] Your best friend is your ex-lover: muahahah~...ssh nk jwb nieh..
[51] If your friend backstabbing you: d0akn yg baek untuk dia..bg insap..
[52] If your friend betray you: sukati kamu la labu...pi terjun laut la...hahahah~
[53] If your friend woo your lover: erk...sy tau dia setia..insyallah,xde la smpai nk serang org yg woo tu...adehhh~
[54] If your friends fall in love with you: ade gak happen dlu,x tau nk lari camne...lst2 dia ade org laen...fuhh! lega...kih3
[55] If you fall in love with your best friend: erm..alamak! janggal gile...wat besa la kot

THE STUDIES
[56] Are you a good student:stail sy blaja,ske poye2.,tpi result bg gempak la.so think bout dat...!
[57] You always done your homeworks/assignments: kih3..tg0k keadaan,i'm last mnute person
[58] The teacher/tutor you love the most: puan Ina~encet hairul..kih3
[59] Always late to school/college: perkara tu pling best!..hahahah~
[60] Your class: pure science [zmn d0lu2]
[61] You love your seniors: yG ensem2[muahahah] n kamceng n sudi ajau...
[62] Senior who you love the most: Kak Raihana n Kak Ezat
[63] Your classmates good/bad: muahahah...sume sengal n kamceng...
[64] Excellent result classmate: everybody in the class
[65] Laziest classmate: daku kot...lalalal~kih3

THE PEOPLE
[66] Smart people: sape yg leh pikir dgn bijaksana n pndg kedepan,xde glbah x tentu psl!
[67] Stupid people: akl x pnjang n ske slh kan org laen...huhuh
[68] Good looking people: yg selebet sket n selambe...
[69] Ugly people: yg suke riak akn kecntikan semantra dia...mkin huduh daku tgok!ley blah!
[70] Funny people: my siblings...har..har..har
[71] Cute people: baby lar...geram sgt!
[72] Bad people: yg suke melakukn kegnsan n pkul wanita..zalim!
[73] Honest people: Ikhlas dlm perbuatn...
[74] Acting people: pelakon lar...
[75] You are what kind of people: sy ni misteri n perahsia...~

THE PREFER:
[76] Lip or eyes: both...lip 2 smile,eyes 2 tenung..
[77] Hugs or kisses: both!....lallaal~
[78] Shorter or taller: 170cm...i'm 164cm [ok la kan?]
[79] Hesitant or spontaneous: great spontaneous~muahahh~
[80] Nice stomach or nice arms: nice arms...i can feel secure n smo0th 2 hugs..hahhaa~
[81] Listener or talker: listener n sumtimes talker...kih3
[82] Romantic or rich: i wnt both..heheh..but prefer honest!
[83] Good husband or Good Father: gud husband for me gud father to my kids~

THE FUTURE
[84] Age to get marry: next yer..aminn insyallah..(~_~)
[85] Numbers of kid(s): erm...later i think la..
[86] Career: Cetgu Agama~
[87] Salary: Alhamdulillah...dat all i can say~
[88] Retirement age: after 2nd child maybe...~
[89] Properties value: x kira la plak...~
[90] Wishes: nk Vi0s + Umrah + nk lappy + nk tetty bear...huhu..

THE VICTIMS
cet Ne0 again...cet zaRa....cet Vujie again jugak..kih3...cet ochie...

20 October 2008

>> bErSyUkuRLah....n tHink p0sItIF aLwaYs <<

Posted by rAtu saLju™ at Monday, October 20, 2008 6 comments Links to this post
bismillahirrahmanirrahim...

Well,kali ni cet ratu nk cte sal nape k0rg kn slalu bersyukur dan b'pk positif..

j0m kita lihat 1000 wajah dunia...


If u think u have huge tension,lo0k at them...



If u think ur j0b is tough,how about him?



If u think ur salary is low,how about her?



If u think u don't have many frens,ask urself if u have 1 sincere fren.



If u think study is a burden,how about her?





When u feel like giving up,think of dis man!




If u think u suffer in life,do u suffer as much s he does?




If u complaint about ur transport system,how about them?



If ur society is unfair to u,how about her?..



s0 u guys...sntiasa bersyukur,firman Allah"Barangsiapa yg bersyukur akan Aku tambah nikmat kepadanya"..insyallah..~renung2kan dan slmat beramal..



19 October 2008

:: TaG oLeH ceT EpaL maNis ::

Posted by rAtu saLju™ at Sunday, October 19, 2008 7 comments Links to this post
bismillahirrahmanirrahim.....~

'Selamat pg sumer!'happy baby Pictures, Images and Photos...kih3 [ntah kul bpe p0n still pg cet ratu nie..eshh]..nk habaq mai la kat sumua ank menakan ngn org kmpung,cek la ni dok kn 'TAG' lagi...adehhh..hang pa nk tau dri sapa?..dri mami apple <---ha..merah menyala no..tpi x pa,la ni jgak cek pi jwb dgn sesunggh ati..bca 1 1 no..lets check it 0ut babeh!satisfied Pictures, Images and Photos

1. The age you’ll be on your next birthday:
~har..har..har...ade sape nk bgik adiah?.Year of the Tiger Pictures, Images and Photos.put up ur hand!..its on 24th of february,i wll b 23~

2. Place you want to travel to:
~ daku nk pi Mekah wat umrh insyallah aminn..dlu terasa nk pi K0reaRainy Rainy Pictures, Images and Photos,but lately feel like nk jln2 ke Xian [china],brg lgi murah n ade msjid tertua 1250 yg lalu~

3. Your favorite place:
~i like reading s0 mch,da place dat i prefer most iz library..kih3.Kao-ani Pictures, Images and Photos.n my sweet bed..lalal~

4. Your favorite food:
~ngeh3..mkn iz da best part,but i still skinny [lebey krus dri vujie k0t]..ekeke.lethargic Pictures, Images and Photos.sy sk mknn cina sch s sup+sizzling+clayp0t+porridge+bnyk halia n bwng puteh~

5. Your favorite pet:
~0F c0z my huney duwey catz~Happy Kao Ani Pictures, Images and Photos

6. Favorite color combination:
~i luv green [u cn c my template] +pastel+white~

7. Favorite piece of clothing:
~piece?..adehhh bnyk2 x le ke?..kih3.content Pictures, Images and Photos.erm..i like wearing bj kurung n punjabi's~

8. Your all time favorite song:
~erm..bcaan quran...dgr bnyk kali p0n x jemu2..excited Pictures, Images and Photos~

9. Favorite TV show:
~sudey lme diriku x tg0k tibi..rncngn tzkirah better~

10. First name of your significant other/crush:
~erk..iNa or maybe Ratu SaLju i guess..lalalal~.

11. Which town do you live in:
~sy duk kmpung je...yay!~

12. Your screen name/nickname:
~Ratu SaLjU...erm,hti sy smkin dingn bila guna nick ni.cold Pictures, Images and Photos.adeyhhh la~

13. Your first job:
~tulun umi kat gerai mkn je~

14. Your dream job:
~jurutera k0munikasi moddy Pictures, Images and Photos n w0rk in bangunan rebung [telekom]~

15. One bad habit that you have:
~klu dtg m0od mls,x m0 wat ape2..nk ngadap pc jew smpai penink.confused Pictures, Images and Photos.muahaha..bad giler~

16. Worst fear:
~Erk..snarnye kan,sy xske tgokBrown Dog Pictures, Images and Photos ..sbb ade knangn pnh kn kejar ngn d0g tu...~huhuh

17: Things you’d like to do before you die:
~ wanna b the best muslimah n da best wife,insyallahAnother Penguin Kao Pictures, Images and Photos~

18. The 1st thing you’ll buy if you get $1,000,000:<----aminn
~Another Neko with a Wand Pictures, Images and Photos1/3 nk infak pda jln Allah..1/3 utk-mekah-debts-new lappy-pmbngunn madrsh-jln2..1/3 i'll think later.insyallah aminn..lalalal~

19. Your husband/wife:
~the day will c0me,insyallah~

20. Tagged anyone?
~cet VujIE....cEt Ne0...cet ZarA...cEt YumI...eNceT EzaNy..kih3...buatla klu rse x terbeban~

18 October 2008

* yay! aWaRd LagIk La.... *

Posted by rAtu saLju™ at Saturday, October 18, 2008 2 comments Links to this post
bismillahirrahmanirrahim...

Yay!...kamsamhamnida t0 cet zArA n encet LuTh yg sudi bgik guwe award...kih3...masyehmasyeh<---malu ala2 kure2..ala kura2 k ala2 katak? adehh la..sat2 nk krg ayat naek pntas..weeeeeee.

"kamsamnida 2 family,kwn2 blogger..kekasih gelapku<----ter
pksa dirhsiakn,kipas-susah-mati cet Ratu,kucin2..bla...bla...bla...dn x lupe jga kpda cik milah jual k0pok lek0r,juga cet ain yg berpeluh ketiak dok wat pelan umah pengantin..upsss.."






erm..ekceli,awrd ni dh dpt lme dh tpi sje x tempek awl2 sbb ade mslh kewangn negara..erk..ade kn mngena ke?..cessssss.tanx to all of u!...muahhx..kih3..[awrd luth x terthn rse ati bila dia mgatakn mnmbat htinye...awww]..kih3..adeq luth,nti daku tukau ikon itik untukmu itu..lalalalal~

cEt ZaRa..masyeh ea..sudi jengah blog kita yg seberapa ni..kih3..slalu anta komen..masyeh daun ubi sok2 leh wat msak lemak lagi kih3...okes la..bleh la korg nk k0men skng...dah abeh bce kan?..hihihi~

17 October 2008

= mari kita blur...yay! =

Posted by rAtu saLju™ at Friday, October 17, 2008 8 comments Links to this post
bismillahirrahmanirrahim...

Hm...2nd entry untuk hri ni....serius!..ikut hti sy a bit tensi sket..ntahla~ ape kna ntah...ank2 murid kat sk0ol td p0n naek mnyk smcm...seb baek x jd 0rg mnyk..haisshhh...kdg2 sy x tau nk handle mcmmne lagik...adeihhh

Murd2 zmn skng ni buknnye cam dlu..adeiyhhh..skng lebeh x tkut cetgu!maen hntam je dgn cetgu...adeyhhh..luahan-x-puas-ati+geram = x dapat daku meluahkn...erk..cmtu la~rse x smgt je nk wat krtas s0klan..bile la sy nk wat ntah..ekekek<---bunyik cam mls seh.. Erm,arini a bit tired sket,slain sbuk depan pc,sy buat kje ape ntah..erk.mkn n td0 sy p0n dh x teratur kebelakngn ni,bile sy kurg td0~sy lebey mkn..bile sy lebih mkn~sy kurg td0..erk...ayt apekah itu?ala..sndiri mau phm la..asl ntah akhir2 thun ni nk d0wn..pelik tul la~
0rg yg sy msg plak xde...adeyhh..spe nk temankn daku yg sunyi sepi ni?..adeiyhhh

Dh la..x mo taip lagi.pnt dah.lagipon smpai skng xde pon org nk anta sms..xpela,ujan di luar kelihtn renyai2..baek daku td0[kan best klu dpt cam bunny kat tpi tu t'jg dr td0 encet birdy tu kiss dia,bg td0 blik..huhuh]..tpi sebelum tu..klu korg nk k0men pape,jgn memalu ea..kih3.taking care aberibadi~ yay!

Lilypie Maternity tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Maternity tickers
 

CINTA SANG RATU Copyright © 2010 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by Emocutez