Daisypath Anniversary tickers

30 November 2008

- tAg dr NauFa n iBnU [kipas-ssh-mati]-

Posted by rAtu saLju™ at Sunday, November 30, 2008 6 comments Links to this post

bismillahirrahmanirrahim

....Assalamualaikum wbkth...

Well ekceli daku dh kn tag ngn Adeq cayang sy iaitu Naufa sal tag ni,but when si iBnu ni tag daku,rasanya dh smpai seru daku wat tag ni..ekekek...cadangnya arini nk amik award zara yg dh berhabuk tu...es0k je la ea zAra,s0rry c0z sgt2 lwt mngambilnye..

0k,lets read dis tag carefully...~weeeeeeee

(Satu)Do you think you're hot??
:: yes i am..lalal~lebih hangat drpd biasa...kih3... ::

(Dua)Upload your favourite picture of you



(Tiga)Why do you like that picture??
:: sgt suka kaler2 itu,sama mcm azam baru ku yg hndak hidup sekalerful itu.. ::

(Empat)When is your last time you ate pizza??
:: bulan lepas,y0b blanje... ::

(Lima)The last song you listened to??
:: Maaf ku X bisa memilihmu ::

(Enam)What are you doing right now beside this??
:: tg0k frenster n dgau lagu n bl0g walking ::

(Tujuh)What Name would you prefer beside yours??
:: Ratu SaLju 0f c0z ::

(Lapan)People i tag??
1- ZaRa
2- Dayah
3- yUmik0
4- RuFai
5- nE0 [wlw si iBnu dh tag k0,layan je]

(Sembilan)Who is number 1??
:: fren cyber yg sgt caring.. ::

(Sepuluh)Number 3 is having relationship with??
:: errr,i think she can answer ur q..hahaha ::

(Sebelas)Say Something about no 5??
:: she iz s0000 crazy but kind n l0yal,sgt kamceng dgn daku di alam maya ::

(Dua Belas)How about number 4??
:: akk yg penyayng,slalu gak smbang2 ngn dia dlm Ym..n she s0 caringn try 2 calm herself..::

(Tiga Belas)Who is number 2??
:: kengkawan bl0g..dgrnya dh berhijrah ke WP..::

0k guys,itu shja...jmpe laen kali..daaaa~

29 November 2008

= Misi Yang Semakin Menyelesaikan!...=

Posted by rAtu saLju™ at Saturday, November 29, 2008 2 comments Links to this post
bismillahirrahmanirrahim...

...Assalamualaikum wbkth...

Hye all..t0 'making a hero' thanks c0z dr0p by in my bl0g.f0r ur inf0rmati0n,i'm using Bahasa Melayu or Malay Language.S0,if u wnt t0 learn my Language,u can ask me some easy word and i can translate to u..fuhhh!..dah2 cet ratu jgn nk wat lidah tergeliat lagi..cesss..testing2 mkn smbal belacn balik..ngeh3.

Sgt2 teruja bgun pagi2 ni,smlm sy gi jln2 dlm demam yg smkin surut ni,masyeh utk sume yg mnd0akn kesihatn bg sy.Cuma sy x dpt nk naekkan berat badan sy yg smkin mnyusut ni..bak kate Ne0 si gas lengai itu 'k0 x makan ke ratu?' hahahah...ampeh!..mkn la,tpi sistem pencernaanku amat mmpuaskan ati..wakakak..

Bgun2 awl pagi daku dh siap2 kemaskan bilik yg mcm kapal di langgar garuda..hehe.tgn daku jga ade sdkit cramp msa bgun pagi td,sakett..huhu..tpi sabau2 Allah nk kasi syurga..yay!..0k,cte sal smlm,1st tme pi tesc0 extra kat sbrang prai,ekceli b4 dis penah pegi dh tmpat tu tp msa tu yela dia under Macr0 lgi,fuhh...mmg besar la dri Macr0 dlu,tpi dlman lebih kurg je ngn sume Tesc0 di Mesia,cume ruang di pejalan kaki lebih besau dri sstgh sh0ping c0mplex yg hnya pk keuntgn shja tnpa keselesaan pengunjng!..<--mrh nmpak..hehhe

1st tmpat yg daku pi ialah butik 'First Lady'[highligh besau2..heheheh]..lalalal~of c0z la kan bila dh pi butik ya all p0n tau kan..kan....kih3..usha2 je,nk beli bnyk st0k baju yg x smpai lagi stelah di interbiu cet cashier yg cumel..then jln2 la..oh..lupe lak..dia ade 2 tgkat,tgkat bwah ade pameran keta,tpi Hyundai la smlm tu,x minat..si pakwe Vi0s ku xde..kih3..s0 far mmg 0k la.sme je ngn hiasan n susun atur ngn tesc02 laen,but wut s0 spesial b0ut tesc0 yg cet ratu nk enterpremkan ni?..

0k,sy suke Tesc0 sbb 1,dia mesra pelanggan,mnitik brtkan keselesaan pembeli n pengunjung.yg ke-2,ssun atur yg snang nk cri,pi mne2 tesc0 1 mesia p0n lebih kurg je ssun atur dia,s0 blh la ambik brg,bayau n ch0w...sstgh psaraya dia suke ubah2 ssun atur dn mmeningkn pengungjung..adehhh...

0k next,mak selemah yg x mggangu!..frankly,sy x suke sales gurl yg mggangu tme nk beli brg...'cik kak beli la yg ni,murah..'..s0rry,sy paling x suka!..mmg dah kije d0rg,but let me search wat i wnt myself..penink la,k0t2 tme tu kita ngah wat kira2 tpi dek kn 'sergah' cam tu hilng sume idea2 ngurat yg bernas..heheh..Anda blh dtg bila ditnya,itu lgi mnselesakan pngunjung sy kira.

Well tu je k0t,puji lebey2 si tesc0 ni p0n bukan leh naek p0int dlm clubcard ku..cesssss...hehhe,tpi suke la cashier2 situ,wlw penat d0rg kije..tpi ttp senyum je bila kita tnya ape2..yes,tu yg bgus..c0ntohi K0rea yg mnjadi ngara pertama dlm khidmat pelanggan yg cemerlang.wlw kita x beli brg dia,tpi dia akn antar kita smpai pintu keluar dgn senyuman!..fuhh ssah tu tpi x mustahil..ok sume..jmpe laen kali..check it 0ut!...~

27 November 2008

:: PenYepian SebeNtar CuMa ::

Posted by rAtu saLju™ at Thursday, November 27, 2008 6 comments Links to this post
bismillahhirrahmanirrahim

...Assalamualaikum wbkth..

Hye all,m0ga Allah sntiasa melindungi n merahmati pembace bl0g Ratu Salju...Thanks sudi dr0p here do leave sum comment..really apreciate dat..tajuk entry sgt mmbingungkan guru Bahasa Melayu krna daku tlah mncipta ev0lusi bahasa yg teramat latest utk mensesatkan manusia di malaysia..wakakakak

S0rry x tulis bberapa hari,wlw sy cuti.kih3..sje la tu malas2 cik ratu ni....wakakka..snarnya daku sedang mngalami simpt0m al-demam al panasun a.k.a demam panas laa..msuk ni dh 5 hari..tpi smlm mmg hidayat tul,sbb pe,daku x mkn pas bekpes..huhuh...sgt mendera perutku yg menyanyi lagu hip h0p itu!

Ntah nape ntah,bleh plak thn perut..adeyhhh..sgt mendera jiwa..dlm saket2 ni,daku bgun utk mnggantikan kwn ku yg mngajar di tadika.Xpe lah,ganti 2 hari je kan..x kisah la..ngaja Iqra' pon,Alhamdulillah la..sumer berjalan dgn baek.Sambil2 tu daku maen ngn bebudak yg ada kat stu..weeee...*sgt teruja*.

Memula kekonon nk wat quick p0st je..tpi ampeh tetibe jadik lambat post..kih3..Dah la...nk jadikan quick gak..lalalal~weit..daku nk gtaw pengumuman skali lagi... daku c0ti sk0lah!...yay...lalalal~sje bagik korg jeles

25 November 2008

- SUAMI,ISTERI dan DOT...DOT..DOT

Posted by rAtu saLju™ at Tuesday, November 25, 2008 7 comments Links to this post
Dear abang,
Ayang nak mintak kebenaran abang untuk bawa anak-anak balik ke kampung. abang tak perlu hantar ayang sebab ayang mampu untuk bawa anak-anak ke kampung musim cuti sekolah ni dengan bas.. abang jagalah diri abang dan kereta abang baik-baik... cuma ada perkara yang ingin ayang luahkan disini... kereta baru abang tu mahal.. harga mencecah 100k barangkali.. sebab tu abang sayangkan kereta abang lebih dari ayang.. sampaikan abang dah terlena dalam kereta abang tu sejak abang beli 3 bulan yang lalu dah masuk 3 malam... abang sayangkan kereta abang lebih dari ayang, nak tau ngape?
Harga kereta abang tu lebih mahal dari wang hantaran yang ayah ayang letakan masa kita kahwin dulu.. cuba hantaran ayang lebih mahal dari harga kereta abang?
Tiap-tiap pagi abang mesti gosok kereta abang, nak nampak berkilat..tapi ayang nak dapat kiss g.morning pun susah
Sejak beli kereta tu, sebulan sekali macam-macam aksesori abang beli kat kereta, ayang nak dapat hadiah besday setahun sekali pun susah..
Kereta sebulan sekali abang servis, abang kata kena jaga maintainance. ..ayang nak dapat pi salon setahun sekali pun susah..
Kereta abang make up lawa-lawa.. tapi kalau ayang make up lawa-lawa abang kata ayang tak sedar diri kereta abang bagi makan minyak mahal-mahal cecah 100 setin pun ada, ayang nak makan pizza sekeping jer masa mengidam anak kedua kita abang kata ayang mengada-ngada.
Kereta abang kalau anak-anak sentuh sikit bodynya abang marah anak macam nak makan, ayang jatuh longkang besar boleh abang gelak
Paling menyedihkan. . ayang tanya ngape tidur dalam kereta? abang jawab takut orang curi kereta abang.. kalau ayang kena curi??
Ayang nak balik kampung dulu.. anak-anak nak jumpa atuk dengan nenek depa.. tak nak naik kereta abang takut calar.. ayang calar takpe.. jaga diri elok-elok, sarapan ayang dah sediakan. ayang pi tak lama sekolah bukak ayang balik lah dengan anak-anak.. pesanan ayang..
ABANG SURUHLAH KERETA ABANG TU MASAKKAN MAKAN KESUKAAN ABANG
ABANG SURUHLAH KERETA ABANG TU BASUHKAN PAKAIAN ABANG
ABANG SURUHLAH KERETA ABANG TU GOSOKAN KEMEJA ABANG
ABANG SURUHLAH KERETA ABANG TU SIAPKAN AIR MANDI ABANG
ABANG SURUHLAH KERETA ABANG TU KEMASKAN RUMAH ABANG
ABANG SURUHLAH KERETA ABANG TU URUT-URUT BADAN ABANG
ABANG SURUHLAH KERETA ABANG TU TEMANKAN ABANG TIDUR
Love,
ayang

balasan dri sang suami...:devilishgrin:

Dear Ayang,
Bukanlah abang sayang keta tu lebih dr ayang.. tapi ayang kene faham keta tu keta bos abang. Nanti kalau ilang sapa nak ganti.. ayang abang suruh keja ayang xnak, ayang kata nak dok umah jaga anak,nak siap kan sarapan nak kemas umah tapi ayang tiap2 hari bgn tido kul 12.. macam mana nak wat keja umah..
Cuba lah ayang pk mana x abang tido dalam keta.. abang balik keja lambat skit ayang dah kunci pintu..bukan nye abang gi foya2 kan abang gi keja...lagi satu pasal piza yang ayang ngidam tu.. ayang nak piza yg di oder dr jepun.. mana lah abang ada duit nak oder.. abang nak bg apam balik yg jual kat depan ofis abang ni ayang xnak, ayang nak jugak piza dr jepun.. nasib baik abang x belikan kalau x anak kedua kita tu mesti muka cam doremon..ish xnak laa abang..
Pasal hadiah kan abang dah belikan tapi abang sembunyi kan kat dapur.. ayang yang tersalah buang ingatkan sampah... tulah abang suruh kemas umah tu ayang kata umah kita dah bersih tapi hadiah dgn sampah pun dah jadi serupa jek..hadiah tu mahal tau abang beli untuk ayang..
Sebenarnye abang sayang ayang lebih dr keta tu wlau pun hantaran masa kita kawin cuma rm8k..ayang x tau bpe kali abang turun naik bank nak wat loan rm8k..tapi demi ayang abang wat jugak..
Sbb masa tu ayang kalau mekup mmg sebijik maya karin.. tapi sejak ayang wat rebonding 3 tahun lepas stp kali ayang mekup abang terbayang lak muka pontianak dlm citer PHSM.. bukan ayang x cantik tapi kening ayang tu gi cukur wat per.. wlau pun abang selalu cukur misai abang tapi ayang xyah laa nak cukur kening ayang tu...pasal morning kis tu, ayang bgn pun dah tghri nak morning kis cam mana.. dah laa ayang.. abang malas nak citer..
Tapi abang nak bg tau jgk kat sini ayang tetap no 1 dlm hati abang..nanti kalau naik bas tu bebaik.. ayang nak balik kpg abang izinkan Cuma jgn lupa kim salam kat mak ayah kat sana .. kalau ada gulai tempoyak ke nnti jgn lupa bwk balik skit..
Kalau ada lembu terlepas ke ayang xyah laa susah2 gi kejar lembu tu... biar jek.. nnti abang balik kpg abang kejar kan ...bukan apa takut lembu tu tanduk ayang nnti bukan stakat calar jek silap2 leh masuk hspital. abang kene tanduk xpe..
Jaga anak2 baik2 jgn bagi diorang main kat sungai musim2 banjir ni.. nak dpt anak bukan senang takut nnti ayang ngidam lagi piza jepun lak lagi haru.. baik jaga jek yg dah ada tu..ayang pun jaga diri baik2.. jgn sampai jatuh longkang lagi.. hehe.. abang mmg xnak ketawa masa tu tapi nak wat cam mana ayang jatuh kepala dulu yang masuk longkang..dah laa rambut ayang masa tu baru lepas rebonding.. mmg abang ketawa...hahahhahah ahahha
dari
abang

p/s-just smple j0ke t0day,h0pe can cheer up ur day..:ahaha:

23 November 2008

* berbal0ikah dendam itu? *

Posted by rAtu saLju™ at Sunday, November 23, 2008 5 comments Links to this post
bismillahirrahmanirrahim...

...Assalamualaikum wbkth...

epilog

Rasa relief yg amat sgt!.Bgun2 menyelak selimut,pabila chaya di tgkap msih lagi suram,capai hp ksygn dan terlihat 1 msj yg buat mslh itu smkin lerai dr hti...

"Mf..kalo ak trus pkkn ko.. Hdp ak pst msnh..shncur hti ak dl...ak hrp ko phm..congrat fr the engagemnt.. :) hdp bk2 shbt.."

entri 2

girl

Sejjurnya,sy x mntak ini smua b'laku.ht sy?ada pernah di ksh?heheheh..mcm emo plak..sy jnis x crita isi hti sy,buat tndakan tnpa bercerita A-Z,sy lemas bila di asak mcm2. namun pabila di buat 1 k0nklusi tntg 'kedegilan' sy,sy mngiakan shja.Ahh..mls nk b'tarik tali lagi.Biarlah dia dgn pndgn n pemikiran yg 'mnyalahkan'.

X guna andai di explain,ia ttp x mngubah pndgn dn ketidak percayaan.Sy sk ambik lngkah b'diam diri.Sy dikatakn b'lak0n,terserah..Andai itu dpt puaskn htnya.Sy x rugi apa2.Cuma smpai skrg kebenran dia x kan tahu.Biarlah...Dia p0n sy kira sdh bhgia dgn org baru.Bgusla,itu yg sy nak..kbhgiaan dia.Tiada sekelumit dndam dlm ht sy hatta sekuman p0n,wlw 0rg baru dia kwn rapat sy dahulu.Alhamdulillah...

B'sgka bruk dn dendam itu hnya memakan sifat ikhlas dn baek dlm diri.Jadi,berbaloikah? Jika dlu sy pernah syg padanya,kini rs itu smkin terlerai,bukan setahun dua jln crita kami,tapi klu ade ank,dh bleh skolah drjah 1 dah...hahaha~tpi sy percya,ketentuan jdoh ini di tgn Allah.Mnggalkan kngn lalu dek krana istikarah sy mmbuat sy tegar dgn keputusan itu dn tdak ada perkataan sesal,krana kputusan yg Allah tnjuk adalah yg terbaik buat sy.

Pada mulanya sy bingung,knp bkn dia? namun pabila redha mnguasai hati,Alhamdulillah,hikmah itu sdikit sbnyk terlihat.Perkhwinan bukn sekdar sebulan 2,tpi lebih dr itu,bukan juga sbb nafsu dn cinta,tpi lebih kpada ingn mnddik ank2 s0leh dikemdian nti.Slpas iskhrh dn b'fkir pnjg,sy tekad mnutup mta dn mngmbil risiko,wlw sy tau sy akn di benci dn di caci,terserah.Cukuplah Allah untukku...Ikhlas,sy smkin tng dgn khidupan sy,wlw sy slalu sakit dek mengabaikan jadual pemakann sy krana sebuk.

Mngapa bila itu terjadi,phak wnita di perslhkan ye?..hai..ntahla...1st tme sy mahu mnceritakan tntg ht sy tnpa berselindung..'wamakaru,wakarullah,wallahu khiarul makirin'[manusia merancng,Allah juga merancg,namun perancngn Allah lagi sempurna] siapalah kita utk mmpers0alkan tkdir yg tlh Allah ttapkan? krna Allah maha mngetahui apa yg tersmbunyi dn masa hdpan.Setahun 2 bahagia seumur hidup tnggung seksa bercerai,mahukah?.Preventi0n is better than cure...
girl

prolog

Daku mahu kmbali mnghirup udara segar kehidupan smntara sisa nyawa msih berbaki.Mgkin ini yg pertma dn terakhir sy critakan kesedihan kisah lalu di sni.Hidup ini terlalu singkat utk sebuah kebencian,siapakh kita uk tdk memaafkan...Dendam itu,berbaloikah....?

22 November 2008

~ Kenangan Itu....berlalu lah ~

Posted by rAtu saLju™ at Saturday, November 22, 2008 5 comments Links to this post
salam...

prolog

kesyahduan di pagi hari,mndengar lagu 'albi nadak by amal hijazi' sgt mmbuatkan sy t0uching n mngingti ss0rg buat sketika..layannn...T_T..sgt t0uching utk menaip tntg hati dn perasaan dikala ini.semuanya sgt touching! hai...

entri 1
kawaii pic
Benar kata pujangga,hanya beberapa minit mngkin saat untuk mengenali ss0rg tpi hampir seumur hdup di perlukan utk melupakan.Sy mngambil langkah b'diam diri buat sketika menilai hati yg smakin 'complicated'..complicated ke?..entahla..hanya Allah sj yang tahu.

manusia x mngkin akn dpt lari dr kesedihan sekalipun dia adalah puteri raja @ artis tersohor dunia. Cuma mgkin cra yg b'beza utk kembalikan senyuman ragamu itu kembali.Kesedihan itu,kmbali lah pada Pencinpta yang Esa.Insyallah hti akn tenang.Keindahan dunia utk menghiburkan hnya sektika.

Frankly,skrg sy smkin melupakn kengn lalu,ia mnyakitkan tpi manis pabila kita redha.Byk hikmah yg sy per0lehi,even pengganti x sama dgn yg patah,nmun bila di expl0re peganti lebih baek dri yg patah.Insyallah.Sejarah adalah sejarah,x mngkin dpt di ulang smula even kita mhu mnjadikn ia 'kisah hari ini'.

Alhamdulillah,ketenangan yg mahal harganya dpt sy rasai sedikit.Sgt2 b'syukur.Kembali ingn istqmah dlm tahjjud yg lma sy abaikan sejak sebuk hal2 sek0lah.Syukur msih ada secebis sinar dlm kelam yg panjang.Sy percaya Allah tdak akn mmpersiakan hambaNya lagi2 bila kita semakin kuat mengharap ihsan padaNya ats dugaan yg x tertggung dek hati.

Epilog

Merenung jendela lagi,smbil mndengar lagu amal,kmbali pd alam kini,segaris senyum di ukir.Sedikit bait2 lirik dri lagu arab tu buat anda yg tlah di translate..

Apa yang daku harapkan
Indahnya kau disisi bersamaku selamanya
Katakanlah kepadaku..
Diri ini..sekian lama mengharapkan
Hati ini, perasaan ini
Bersama hati dan perasaanmu

sekian
kawaii pic

20 November 2008

>> menghapus jejakmu <<

Posted by rAtu saLju™ at Thursday, November 20, 2008 5 comments Links to this post
salam...


prolog
current mo0d----->Photobucket

entry 1
mampukah ku melakukan?Photobucket..j0m check...

"teruskan langkah melupakanmu
lelah hati perhatikan sikapmu
jalan pikiran mu buat ku ragu
tak mungkin ini tetap bertahan

perlahan mimpi terasa mengganggu
kucoba untuk terus menjauh
perlahan hati ku terbelenggu
ku coba untuk lanjutkan hidup

engkau bukan lah segalaku
bukan tempat tuk menghentikan langkahku
usai sudai semua berlalu
biar hujan menghapus jejakmu...."


epilog
kuatkan smngt nak wat d0nno sudey..sekian.Photobucket...entry pnjg2 tggu es0k lusa k..Photobucket...


18 November 2008

+ tEraBai.MenGabAi @ dIaBaIKan??? +

Posted by rAtu saLju™ at Tuesday, November 18, 2008 5 comments Links to this post
bismillahirrahmanirrahim...

....Assalamualaikum wbkth...

bl0g ni kdg2 sy tg0k mcm 'drug' p0n ade,ktgih bila x apdate..kih3.sedih bila diabaikan dek kesebukan,wlw hati x smpai ingn mengabaikn sehingga terasa terabai..erk..apekah p0st ku kali ini?..[ina,bck t0 t0pic ok!]..lalalal~

Sbnarnya,sy di ambang kesebukan yg memuncak dek krana majlis anugerah yg akn berlngsung 2 hari lagi. Penat bila nma kita di ulang2 dn di komen ats kerja yg mnimbun ingn di siapkn dgn kadar segera.Well,snarnya sy leh kata majlis ni mcm mee megi,yup! so instnt,skolah laen klu nk wat mjlis besar,sure kn mesyuart sebulan lagi awl,ni kami msyuart 4 ari awl..kih3..bygkan je la..Stakat ni sy mmpu kije dlm presure,mlah boleh melupakn sdkit 'hati' sy yg agak diabaikan.dlm mksudnye ye cik ratu.

Dlm 'kemeriahan' kesebukan,sy tau ade hti yg terguris n terasa dgn pembatitan sy,ekceli sy s0rg guru bru,bru sgt taun ni lapor diri,tpi ade sorg guru senior yg slalu dijadikan 'rujukan'.Mgkin terasa diabaikan krna pmbatitan sy buat dia x mnonjol sgt bila persiapn itu ini di perlukan.Sy agak sedih ngn keadaan ni,sy x ingn 'mermpas' sesuatu yg pernah jd milik dia.Entah knpa juga guru bsr baru[sma2 taun ni dilantik GB] suka mminta bntuan khidmat sy.Haiii....bkn x suka,mlah sy sudi menyinsing lengn b'sama2,tp hti itu? terasakah dia?

Mgkin silap sy,terlalu fkirkan hti org laen shingga kdg2 hti sndri terabai.Ssh nak buat x tahu pabila mimik muka dah laen bila berhdapan.Sy profesional bila di dpn nye,cuma di blkng sy merisik kabar dgn teman2 lain andai dia terasa[bukan ngumpat ea!].Cuba mnjaga hti dia buat kdg2 sy nyuruk di tmpat2 yg dia x nmpak btg idung sy..huhuhu.idung je ke?..kih3..[sempat lak buat lwak lak dah..]

Lega sket beban hti bila b'cerita.huhuhu..majlis akn berlngsung dlm 2 hari lagi,sy cuba buat yg t'baek agr amanah yg diberikan mmpu sy laksanakn.Sy cuba curahkan 100% k0mitmen biarp0n akn tertd0 xsedar diri hari khamis nti..weeeeeeee

S0 guys,st0p sni dlu la ea.Krg jadik krgn lak bila pnjg2 celoteh..weeeeee..kih3.Sy nk smbung pr0posal balik.f0cus ina,jgn terg0da dgn bl0g lagi..hehehe,jmpe lagi insyallah..~

16 November 2008

- SiApa Ku Di HaTi Mu -

Posted by rAtu saLju™ at Sunday, November 16, 2008 15 comments Links to this post
bismillahirrahmanirrahim...

....Assalamualaikum wbkth...

Hye cayunk2 sume,skng sy ngah berada dlm tmbunn kerts peksa,anyb0dy wanna help me 2 check da exm paper? put up ur hands n0w!..hahaha~mkn usung kerts peksa,td0 p0n sblah kerts peksa,even edit bl0g p0n tert0leh2 kertas peksa tu...aduyai..sgt kr0nik penangn 'syg' sy tu..kih3

Well,sy snarnye t'paggei nk wat p0st sal purdah~weeeee..xde kaitan pape,jst 2 share wit u all sumtg general kn0wledge maybe!mybe entry ni sy tulis sekali je k0t,hehe..bak kate encet ubi,dia bru pasan sy berpurdah,am i?..yes! i'm wearing purdah since June 21st.I als0 wr0te a p0em b0ut dat[wearing purdah] in june's entry,u all can checked it.kat sni sy sertakan gmbau enterprem sy..hahaha..[dah2 ina jgn nak pasan!]

Sy x pkai bc0z 0f sje nk wat klainan,sy pkai krana Allah,insyallah~sbb ada rkan2 di frenster yg b'tnya adakah sy sma ngn sstgh 0rg yg hnya letak di main pic.0h n0 huney...i'm not like dat.

S0 guys,nk share ngn k0rg pe kelebihan pkai purdah ni:

1- Allah swt akn tgkatkan Nur pd wjh,13x ganda drpd wjah asli.kcntikn wjh ss0rg wnita t'ltak bila Allah swt beri Nur wjh ini.

2- Di syurga Allah swt beri 70x gnda kcntikn La'ibah[ketua biddari].inilah manfaat r0hani & akhirat jka wnita dpt amalkn purdah.

3- Hadhrat Fatimah r.a b'kta kpda Rasulullah s.a.w:"Wahai Rasulullah saw,jka ss0rg itu dpt mnjga auratnya adlh lebih mnis drpd madu ttpi utk amalkannya adlh lebih hlus drpd s'urat rambut krna utk mnjaga s'urt rmbut adalah pyah!

4- Hadrat fatimah r.a dpt mjga auratnya dgn spenuhnya hngga di akhirat kelak apbila ia hndak melintas ttian Sirat,Allah swt mmerinthkan semua 0rg supaya tnduk & b'paling pndgn mereka drpd melihat Hadhrat Fatimah r.a.

Sy adalah sy.sy hrp anda tdak jdge kerna pkaian sy,ada kwn lme yg mnjauhkn dri krna perubhan sy,tpi sy b'syukur,kwn2 bl0g especially cet ne0n , zara , 0chie , ibnmasir n pgnjung2 bl0g sudi terima seadanya.sy rsa semua 0rg ada azam utk meningkatkn kualiti diri sndri,smada dr segi sikap maupun fizikal.Insyallah...sma2 b'ubah ke arah kebaikn.

Sy x suka mmilih kwn,sbb sy prcaya setiap shbt itu mmiliki kualiti yg berbeza.Melank0lik le plak entry kali ni..kih3..key la,stay in t0uch in dis bl0g.Sma2 dpt mnfaat jka penulisan sy mmberi 1 pengajrn buat anda sumer!..


15 November 2008

HaRi pRa pEnaMat KesIbUkaN

Posted by rAtu saLju™ at Saturday, November 15, 2008 12 comments Links to this post
Bismillahirrahmanirrahim...

...Assalamualaikum wbkth...

Erm...rindunye nk apdate bl0g..sgt2..[pdhal br bpe ari je x p0st..kih3]..sebuk ngn ektibiti sk0lah wat sy lepaskn sketika hal bl0g..bkn melupakan terus!..byk hal snrnye,memula sy sebuk utk wat s0klan,n then skng sume dh settle,tggal tnda kertas sje,tp i need fcus,tkut t'tnda yg x btul! huhuhu,isnin ni nk kputusan.Then ari khamis ade HAC [hari anugerah cemerlang!]

stress gak klu x hndle betul2,nway smlm x smpat apdate sbb sy sgt2 letih,ptg ade jamuan ngn bebudak,maen ngn bbudak ni nk hndle nye,mak aih..bukan snng! d0rg ni pndai je cri lubang nk ch0w n maen..adehh..btw,sy nk pr0mote lgu "aku dan dirimu"[sila dgr dia akn aut0 play] tetbe je rse gila lgu ni,kih3..

0k guys syg2 sume,sy sertakan gambau2 smlam yg di snap by me,i luv my kids s0 mch!..s0 tg0k la gaye2 sen0n0h d0rg tu.heheh..cetgu dia p0n j0in sekaki gak..kui2..ekceli bnyk sy nk snap,tpi x smpat.nk uruskn jamuan yg rmai sbb buka 1 dewan kan?..heheh..nway,i h0pe u all enj0y da pic~

lepas mggu depan,scra rasmi nye sy skn bercuti.. yay!.. horaaaaaayyyy.. hehe mcm knk2 riang lak dah..sgt2 teringn nk j0g blik..kih3...nk beli ksut sukan n nk mula bln depan..smbil2 usha jejaka ensem..hehe,adakah berbaloi?...aduyai!..jst nk naek kan sket bdan sy yg melidi ni,nk bg smngt bru naek smula..yay!..0k la guys,i stop here.benti di r & r sbntr..kih3..me meet again in nxt entry insyallah~

12 November 2008

* LaMpu Ne0N berJaYa meng'Tag' Daku! *

Posted by rAtu saLju™ at Wednesday, November 12, 2008 3 comments Links to this post
..Assalamualaikum wbkth..

Terimas di ucapkan pada lmpu yg x penah padam..Si Ne0N krn mge'tag' daku..
a) Answer the questions below, do a Google Image Search with your answer, take a picture from the first minimal words of explanation.

b) Tag 5 other people to do the same once you've finished answering every question page of results.


1. The age you'll be on your next birthday:
The Number 23 Pictures, Images and Photos

~ dah muleh kawen ke ni?..kih3..~

2. A place you'll like to travel to :


~Ini K0rea ye murid2 [sile lihat awek2 bju merah disana].weeeeee


3. Your favourite place :



~sgt le suke duk di library...~

4. Your favourite food(s) :
Masak Asam Pedas Pictures, Images and Photos + +

~luv asam pedas- speghetti - mee sizzling.mknan kat ats ni wat terliur lagik je..adeyhh..~
5. Your favourite pet :
Cat Pictures, Images and Photos

~ni tuceng sy..kih3..i luv persian ekceli~

6. Your favourite colour combination :
2009 CBR600rr Pictures, Images and Photos


~sgt suke ini kaler..ijau+itam/other c0mbinati0n iz kaler2 pastel ~

7. Your favourite piece of clothing :



~ ringkas dn semp0i dgn kurta n kemeja jeans lengan pnjang..i jst luv it!~

8. Your all time favourite song :
ayat ayat cinta Pictures, Images and Photos + too pHat Pictures, Images and Photos +hip hop Pictures, Images and Photos

~n0w u n0e my heart rite?..yerp..hip h0p n ayat2 cinta!~

9. Your favourite tv show :
wonder pets Pictures, Images and Photos-My girl ost main characters Pictures, Images and Photos-sponge bob Pictures, Images and Photos-

~w0nder pets[adehh,ni hasil hasutan ank2 murid],my girl n sp0nge bob!~

10. First name of your significant other/crush :



~gReen n vi0s seksi! ~

11. The town in which you live in :



~ welkam t0 penang!..yay..~

12. Your screen name or nickname :



~RaTu sudeyhh...~

13. Your first job :



~cetgu tadika..heheh..[gambau skadar hiasan]

14. Your dream job :


~Jurutera k0munikasi...huhuhu~

15. Your worst fear :

fire Pictures, Images and Photos
~JaHannAm~

16. The one thing you'd like to do before you die :
mecca Pictures, Images and Photos n

~0f c0z mekah n markas nizamuddin..yay!~

17. The first thing you'll buy if you get $1000 0000 :
Vios Pictures, Images and Photos

~maaf ckp,daku mmg giler ngn pkcik vios ni,dpt wet dis the 1st thing i want 2 buy..~




*******************************************************

Persons to tag :

*0chie*

* hana*

*princess*


11 November 2008

:: K0raNg taU x TeKa teKi nI...? ::

Posted by rAtu saLju™ at Tuesday, November 11, 2008 11 comments Links to this post
bismillahirrahmanirrahim...

...Assalamualaikum wbkth...

Dulu kan msa kita kecik2,kte slalu la p0yo2 tnya s0klan teka teki yg k0n0n2 mncbar iman minda.:ha?:.heheh..kte akn gelakkn sape yg x dpt jwp,k0n0n2 kte la jaguh n pling pndai c0z tau sume teka teki yg hampas kelapa tu.:scream:.

# byk2 cacing,ccing ape yg leh di mkn
~mee megi le k0n0n..
[cesss,x slera!]
* naek bkit,trun bkit,jmpe darah smgkuk,ape dia?
~k0non tembikai..
[erk l0gik ke?]
# bnyk2 mata,mata ape yg x betul?
~silap mata..
[aiyarkkk..daku ingt mta juling]
* bnyk2 ikan,ikan ape yg awk punya..
~ikan y0u..
[awww...ingt ape td jwpannye]


S0,sme la skng ni bila sy tg0k ank2 mrid sy.Tersyum sumbing manis sy bila di aju s0klan mcm tu.:ahaha:.erk..silap ik0n le plak..<--- tu mcm gelak jht..adeyyhh terpikir gak dlm kepala 0tak,sape la yg cipta s0klan sengal cam tu kan?.bila sy dpt jwp,ank2 mrd sy slalu ckp "err,mcmne bleh tau?",adehhh la..sy p0n penah muda<---ayat dlm ati.terrer dn b0mbastik plastik tul la sy sbgai cetgu di khalayak ank2 mrid sy..:galit: tabik spring gua ckp lu..erk..jht lagi.:devilishgrin:

Bila dh mngkat dwasa ni,kdg2 s0aln yg mdah n mguji IQ p0n kte ssh nk jwb,bkn pe..sban hri kita di sajikan ngan fakta yg msti dihafal smada disk0lah @ unibesti.tu yg wat 0tak kte tmpul sket:tsk:,sbb ngafal benda dunia je.. cube la hfal al-quran,0tak kte sure plus plus hebat!0k la guys,k0rg leh share teka teki k0rg lak..

Hahaha..cet ratu nk jln2 dlu nk cari teka teki lagi..muahaha.weit ne0 n zara,korg jgn x cari teka teki,krg kn kuarantin kat kantin..wakakaka..daaa~.chal0 mera beti!~

:please:

10 November 2008

~ seLanGkaH kE aLaM sInGLe ~

Posted by rAtu saLju™ at Monday, November 10, 2008 7 comments Links to this post
...bismillahirrahmanirrahim..

...Assalamualaikum wbkth..

Erm,arini 1st day murid2 cet ratu akn exam,huhu..adehhh..kertas s0klan nk print n fotostat dlm kadar sgera:tsk:,nway,cet ratu still mentain. I can handle it,insyallah~

S0 guys,ekceli...rse cam hari2 smakin berwarna warni n cam pelangi lak..kih3..:scream: mne x nye,ratu kn kuarantin 'single'..:astig:muahahah..besh2..rse cam l0nely ranger p0n ade..kui3..skng ni kan msim exam,s0..sume 0rg p0n cam x nak di ganggu.maka sukacita,ratu p0n x gnggu la..

Skang ni sy ade tugasan bru,nk kn siapkan pr0posal utk hari sukan.:hilo:mmg terasa agak stress:ayokona:,hadiah ngn persiapan daku kn handle,habes hari sukan akn ade meeting utk 'Hari Anugerah Kecemerlangan' lak.Jadi sdkit sebuk,tpi mls la nk p0y02 sebuk kan?..wat dunno sudeyhh..

0kes,sy nk cte sket sal hari sukan ni,ia hnya sukaneka shja,xde kaitn ngn trek @ ektibiti yg ganaz2 spt ( smekd0wn @ paintball)..kih3.jadi ia adelah sukan yg amat lembut..awww..seswai u!sukaneka la..cam tme kita kecik2 dlu kan.tpi tugas sy adelah me'ragging' cetgu2+ dan ank2 murid.:devilishgrin:.x la raging sgt..sje la ngusik,sbb sy urusetia..heheh:please:

S0rry la x dpt nk cte sal knduri ari sabtu lepas n gambar2 mentain v0gue ratu,nti ratu cte la ea..manyak bz la skng ini..huhu~aiyark..:anoto:..0k guys,jmpe lagi k!..nti sy cte sal persiapan n exam bebudak k!

:wave:

Lilypie Maternity tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Maternity tickers
 

CINTA SANG RATU Copyright © 2010 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by Emocutez