Daisypath Anniversary tickers

07 November 2009

No Compromise for Mister Potato Fiesta 2009

Posted by rAtu saLju™ at Saturday, November 07, 2009
Salam sumer!~


Anda semua sure suka mkn kentang chip yg rangup dan best giler kan?..Jenama chip kentang goreng rangup No 1 Malaysia of coz la Mister Potato.Arini ku nak cte sal kehebatan Mister Potato yg sgt ku gemari ini..heheh..

Ekceli,Mister Potato mmg lagi best dr biasa.Sejarah Mister Potato ini bermula dgn pemilihan kentang2 nya.

  • Hanya kentang terbaik dr jenis Atlantik,Dakota Pearl dan Hermes sahaja di pilih untuk menghasilkan chips kentang Mister Potato.Kentang2 ini adalah 100% import yg dijamin kualitinye.

  • Kentang2 yg dipilih pula dr segi rasa,warna,saiz dan rupa yang sama dan menepati piawaian.

  • kentang2 yg telah di pilih akan dibasuh dan dipilih secara manual untuk di hiris,setiap 2-3 jam operasi memotong kentang,pisau potong itu akan di basuh dan digantikan untuk menjamin kebersihan dan No 1 kualiti di Mister Potato.

  • setelah dipotong,skali lagi kentang2 itu akan dibasuh dgn air sejuk supaya ia tidak melekat antara 1 sama lain semasa di goreng.Kentang digoreng menggunakan minyak sayuran dalam suhu 185 darjah celsius.Mister Potato akan pastikan tiada lemak haiwan semasa melakukan proses ini dan menjamin kentang itu selmat dan tiada lemak tepu.

  • kentang yang telah pun digoreng itu td dimasukkan ke dlm drum perasa menggunakan tali pembawa untuk di percikkan dgn perisa sama ada Original,Barbeque,Tomato,Krim Masam dan Ayam Belanda Panggang.Sampel kentang akan diambil setiap jam untuk menjamin kualiti No 1 Mister Potato.

  • setelah menjalani ujian kualiti yg ketat,kentang2 itu di sejukkan dalam 45 darjah celsius sebelum di bungkus untuk di pasarkan.

Oleh hal yg ats2 ni wat daku sgt menggemari Mister Potato dan sukar beralih arah ke chip kentang goreng yg laen.Mmg superb la Mister Potato ni.No 1!


Ok tu je info sal kentang rangup Mister Potato..=) Then,klu korg mmg canggih dan lagi best,gi men game untuk menang 50 jemputan ke fiesta Mister Potato..ade 8 level sumernye..dan korg leh tunjukkan ke'best'an korg..hehe..


Ku da maen dan menang sumer stage,korang tggu ape lagi?.mana taw dlm fiesta itu nanti dapat plak menang RM10,000..fuyoh! banyak tue..k,gi klik Mister Potato untuk keterangan lanjut.Ni pic game2 dia..

memula daftar dulu




 ni stage ke 3..pilih kentang baek punyer dan x





test ke'best'an korg potong kentang dgn nipis standet selama 20 saat



test kerangupan chip kentang itu plak..

Ok,tu je..best men game ni..cuba la!.. 




0 comments:

Lilypie Maternity tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Maternity tickers
 

CINTA SANG RATU Copyright © 2010 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by Emocutez