Daisypath Anniversary tickers

28 March 2009

Nilai sehelai rambut wanita!

Posted by rAtu saLju™ at Saturday, March 28, 2009 6 comments Links to this post
Dengan nama Allah yang maha pemurah lagi maha mengasihani...

Salam...

Heh! lme x apdate,sy nk letak bombastik nye apdate..well,skng ni kita rata2 tengok org rajin bertudung.Yup! Alhamdulillah n cantek bngat.tapi ade kah skadar fesen n ttup rambut pendek yg x lwa tuh?...heh!.apakah niat menutup mahkota seorg wanita itu semata2 kerana Allah atau kerana ttuntatn manusia?..Aduhh.x kuasa nyah!

Cube korg usha klip kat bwah ni,sure tgkap insaf sket,sbgai makhluk yg telah bersumpah akan menyesatkan anak cucu adam (sape lagik,kita la!)..sure syaitan2 telah merancng bertahun2 strategi untuk mngheret kita sbgai teman yg konon 'sejati' yg lepak ngn dia kat neraka,namun..sanggupkah kita dduk di jahannam itu bertahun2 (untuk pengetahuan anda,1 hari dineraka adalah sama dgn 80 thn di dunia) phew...byangkan la..klu sy sndiri x mo la,watpe kan?..baik mkn best2 kat syurga.



Aurat bagi wanita adalah keseluruhan badan nya kecuali tapak tgn dan muka,ada yg memakai bju namun bertelanjang ( pkai bju yg nmpak semua lekuk tubuh badan)..Kdg2 sy heran bila ditnya kenapa x pkai tdung alasan yg diberi ialah x smpai seru lagik..uiks...mcmna leh plak nk smpai seru,dlm quran dah kata ttup aurat itu wajib bagi kaum wanita..hui..pelik sungguh..alsan x logik..ummat Islam kini yg kononnye mngagungkan Al-Quran n sunnah sebgai amalan tetapi mngabaikan yg wajib itu bolehkah di kira sbgai ummat sejati?..tepuk dada tnya la iman.

Sbagai llki juga,jika anda ade kekuatan,tegurlah dgn berhemah,bukan skdar lihat untuk 'cuci mata' kononnya.Dosa tetap anda peroleh kerana tdak menjaga pandgn mata.Namun dosa pahala itu urusan Allah semata,segeralah kita berlindung dgn rahmat Allah dr godaan syaitan laknatullah.Saya ada kisah yg seorg wnita ini memnukar tdung labuh yg dipakai n baju labuh yg selalu melitupi tbuhnya dgn baju yg ketat dgn jeans hanya kerana ptus kasih dgn yg tercinta..sungguh pilu kisah begini,betapa syaitan sudah berjaya menipu kita..

Semoga anda semua akan mendapat manfaat bersama,sayangi diri,ttuplah rambut yg cntik dan indah hanya untuk tatapan suami.Badan n aurat anda hanya untuk suami tercinta,tiada lain..Insyallah..

Renung2kan dan selamat beramal!

Jumpa lagi guys...


17 March 2009

sepi

Posted by rAtu saLju™ at Tuesday, March 17, 2009 3 comments Links to this post
salam

Buat smentara waktu sy xapdate,ada benda yg sy kn settlekan..Tapi,sy tetap wat blog walking,insyallah.Cuti2 sk0lah ni sy nk buka kisah baru =) yg pasti nk kembalikan ceria dahulu...
0k guys,semoga dlm redhaNya slalu..

Bisikku pada bulan
Kembalikan temanku
Kekasihku, Syurgaku

Tanpa dia
Malam menemaniku

Sepi memelukku

Bulan jangan biar siang
Biar alam ini kelam
Biar ia sepi
Sepertiku...

Buat smentara,x tau nape sy suka dlm mo0d itu-'sepi'.Tapi sy rs sy sedngm'alaminya,apa yg terjadi moga ada kisah indah disebaliknya buat sy.Untuk semua,klu x tgok lagi cte ni,usha la kat u tube,leh wat mngalir air mata..

Jumpa lagi...syg sume!

salam



15 March 2009

Sabar dan Tahamul

Posted by rAtu saLju™ at Sunday, March 15, 2009 0 comments Links to this post
Dengan nama Allah yg maha pemurah lagi maha mengasihani

Salam...

Hehehe...slmat hari Isnin sumer!..currently mo0d alhamdulillah.Sy lebih relax sket n alhamdulillah.Sebuk sket 2 ari ni,ade jemaah kat tempat sy.S0,sy n adik g nusrah la..Alhamdulillah la,bnyak dpat belajar.Espcially bab sabar n tahamul(tahan ujian).

Dalam life ni,setiap langkah dan perbuatan yg kita lakukan hendaklah seiring dgn syarak.Insyallah kehidupan kita akan dirhmati.Jika kita tersasar,kembalilah...

"Tidak dikatakan beriman sesorang itu slagi dia tidak diuji."


Ya,kdgkala ujian itu berat,namun Allah ganjarkan kita 1 ganjaran yg tak kelihtn oleh mata kasar.Kita kembali bertnya kpda Yang Maha Esa,mgapa kita diuji?.. Nauzubillah,seharusnya,pertnyaan itu tidak keluar dri mulut kita.Setoap yg Allah beri ada hikmah yg tersembunyi.Sama juga halnya dgn ujian,manusia biasa lelah dgn ujian yg agak remeh,sperti makanan,cuaca,sikap sahabat dan persekitaran.Namun,pabila kita hadapi dgn sabar dan ucapan syukur,kemanisan itu sentiasa ada kelihatan.

Pabila kita miskin ilmu dan tipisnya iman didada,maka keluh kesah dan putus asa terbayang2 ditubir mata.Pertelingkahan demi pertelingkahan dan salah menyalah juga hadir bagai nyamuk yg menyemburkan racun berbisa.Masalah yg kecil mnjadi hal besar yg perlu dibahaskan.Alangkah indahnya jika sangka baik seperti zaman para sahabat itu masih mekar dihati muslim akhir zaman kini.

Hidayah itu milik Allah,adakalanya Allah akn hantar 'sesorg' utk menasihati kita agar tdak terus terleka.Adakalanya kita melatah,marah dan tdak suka.Kadangkala sy juga begitu,itu lumrah manusia,hatinya lembut,namun apa yg sy doa dan harapkan,ukhuwah yg terjalin tetap mekar wlw terasa hati itu ada.Matahari itu tetap hadir wlw kabus hujan melitupi bayang bumi sedetik cuma.Semoga Allah merahmati sy dan anda juga.

Jumpa lagi,salam~

13 March 2009

Biar tersalah ampun,jgn tersalah hukum!

Posted by rAtu saLju™ at Friday, March 13, 2009 5 comments Links to this post
Salam...

Pernah x korg langsung x de idea nk update blog?..hahah...funny rite? but its all a true story n a true things happen to me.Arghhh sungguh busan dikala ini,tiada apa yg ingn di katakan.Terlalu bnyk yg ingn di ungkapkan sehinggakan ayat2 itu x keluar di mulut.


~terasa ingn bermaen buih2 terbang~

Petang nnti di skolah akn ada smbutan maulud nabi.Kelas sy,sy latih nasyid,sje la bg hepy bebudak tu.Alhamdulillah,klu dlu sy agak kelam kabut ngn preparation mjlis,namun skrang sy rsa sy dapat handle ngn agak tenang.Alhamdulillah.

Bru2 ni sy g jumpa doc dgn ht yg gundah sdkit,wish ntg bad happen 2 my health,alhamdulillah la dia cuma gtw i'm a bit stress,mgrain sy serang balik.Tu je.tu je ina?heheh,mcm x de perasaan je.Yup! xde ape yg perlu di risaukan,cuma sy nak cuba kuat lagi.


~daku yg sndiri~

Lately,rmai kenalan n rakan2 yg sy rindu n teringn nk jumpa.x tau nape.Rsa life ini smakin singkat n akan menemui penghujung hidup tak lama lagi.Am i really want 2 die?..bukan mcm tu,mati itu pasti,hidup itu Insyallah.Namun,kita seharusnya sentiasa mengingti mati.Xde mslah pada sy snarnya.huhuh~ [am i really mean dis?]

Namun,1 nsht sy,wlw perit kehidupan dan seksanya keadaan,ingtlah Allah tetap ada sntiasa,x rugi kita munajat dan berharap padaNya slalu.Saya akui,sbgai hamba yg slalu terlupa,adakalanya sy terlupa akn matlamat kejadian manusia di bumi ini.Sbgai khalifah.Sy juga insan biasa yg kdgkala tersasar dr landasan,namun sy lekas sedar.Itulah kehidupan yg dikehendaki.Bukan biarkan diri terus tersasar jauh!..itu putus asa.!

Sy tertarik dgn kata2 tulisan Ramlee Awang Murshid dlm novelnya trilogi Bagaikan Puteri,kata2 itu ialah "biar tersalah ampun,namun jgn tersalah hukum!"..sy sbgai manusia,kdgkala lelah dgn 'hukuman' dr org yg hnya luaran mengenali sy,sy x nafikan 1st impression is always the last impression,namun,lebih elok bersangka baek dr terus dlm kabus sangkaan buruk bukan?..Namun terpulanglah..sbgai mnusia,msg2 punyai hak tnpa batasan..



Sampai sini dlu..teruskan senyum! Salam muhibbah..

09 March 2009

Salam Maulidur Rasul

Posted by rAtu saLju™ at Monday, March 09, 2009 4 comments Links to this post
Dengan nama Allah yg maha Pengasih lagi maha Penyayang

Salam...

islam Pictures, Images and Photos

Pe kabar semua?..hari ni 12 RabiulAwwal, hari kelahiran junjungan besar kita Nabi Muhammad SAW.1000 tahun lebihnya Nabi dah tggalkan kta,sebagai umat akhir zaman yg tak pernah melihat nabi,itu bukan halangn untuk cinta dan kasih syg pada nabi untuk pudar/ tak kelihatan.Namun mudah untuk berkata2,terbuktikah dgn perbuatan?

Kadang2 kata2 cinta kpd Nabi bgitu melangit di lafzkan,namun bersalawat pon mls nk ucapkan,yakin dgn sunnah nabi yg bwa kejayaan,namun msih ragu2 cara nabi berpakaian,berarak pegang spnduk di hari kebesaran,namun x faham erti apa yg Nabi perjuangkan.Itulah hakikat kehidupan skrg...Semoga rmai lagi yg akn kmbalikan kegemilngn cinta Rasulullah dlm ht seperti zmn para shbat dlu.

Pgorbanan nabi terlalu bnyk hingga malu rsa nya dgn keadaan kita yg daif dr pgorbanan untuk agama.Mngaku sepenuh ht mncintai nabi kita,namun kebesaran kepercayaan lain yg kita agung2kan..Pelik bukan.Hidup umat kini telah jh dr keadaan zaman sahabat dlu,cara hidup-fikiran-cara berpakaian,jadi apakh tndakan kita?Tepuk dda tnyalah iman yg ada...

Salam maulud Nabi untuk semua!...Teruskan selawat ats junjungan besar kita,semoga hari kebangkitan nnti Rasulullah mmberi syafaat ats kita yg tak putus2 berselawat ke atsnya..

wallahu'lam

06 March 2009

naluri ini..

Posted by rAtu saLju™ at Friday, March 06, 2009 2 comments Links to this post
Salam..

Kdg2 sy x paham apa yg sy nak dlm dr sy.Keingnan sy.Impian sy,namun sy sdikit celaru dgn hati sy skrg ini.Adakh sy sdh jd semkin selfish?.. Apa yg hati ini mahu? Lega kah hti sy dgn ucpn maaf yg berulng utk dia.Sy lbh berpura2 pabila kerap mntak mf.

Ya Allah celarunya sy,hati ini ibrt kosong dr cinta,jh skali dgn kasih syg yg sy titip buat dia.Cukup jujurkah sy dgn hati sy? Dugaan ini amat berat sy tggung,lelah di pangku.Saban mlm sy mngs disisi fon.Hati ini mkin rawan Ya Allah.Cukup tabahkah sekeping hati ini.Terasa sy x ckup sempurna nk berdmping dgn dia,terasa mkin jauh,hati ini ibarat pipit yg kepatahan syp,sudah lah kecil malah hilang upaya untuk 'terbang' tggi kembali.

Kepada dia,sy tetap ingn mohon maaf ats segalanya,sy mmg kurang serba serbi,semakin sy pendam lara hati makin berpura2 sy bahagia.Berdosakah sy?Apa lagi ketenangn ini mkin menjauh.Sy ingn lari dr semua ini,menyorok dan x kembali.Mungkinkah hal ini terjadi? Biarkan merak bidadri menjengah dia gantikan pipit yg kepatahan syp ini. *sudah mnangis*. Sy betul2 tertekan yg maksima.

Ya Allah,mslh dn kecelaruan ini driMu,kiranya ini untuk meningktkan drjatku disisiMu makanya biarkan sj buat sketika.Namun setelah itu, ambil lah ia sdkit,hati ini tdak kuat untuk melwan.Daku dh jadi mkin lemah dgn keadaan..Lelah ini,pintaku...berlalulah..izinkan sy kecapi ketengn dan kebahagian itu kembali...

Tak Bisa Memiliki-Samsons
Apakah yang engkau cari
Tak kau temukan di hatiku
Apakah yang engkau inginkan
Tak dapat lagi ku penuhi
Begitulah aku
Pahamilah aku

Mungkin aku tidaklah sempurna
Tetapi hatiku memilikimu sepanjang umurku
Mungkin aku tak bisa memiliki
Dirimu seumur hidupku

Dirimu seumur hidupku 3x




05 March 2009

Perihal 7

Posted by rAtu saLju™ at Thursday, March 05, 2009 3 comments Links to this post
...Dengan nama Allah yg maha Pemurah lagi maha Mengasihani..

Nway snrnya tag ni nk kate dh berabuk x la..tapi oleh krana rsa cam bersalah,sy jwb c0z 2x dia gtw.But time tu my kom ade prob..huhuh..skng it's time show babeh! 0h ya,tag ni dtg dr nur_fragrant_musk

"jawapan anda mestilah JUJUR,AMANAH,IKHLAS,SOPAN-SANTUN DAN BERPEGANG PADA PRINSIP…"


1. 7 ciri wanita/lelaki idaman anda.
  • dia mencintai Allah dan rasul lebih dr dia mencintai sy
  • mendalami Islam lebih dr ilmu yg sy ade
  • amalkan sunnah
  • menghormati org tua
  • sgt2 loving c0z i'm truly mnja
  • ketegasan yg bertempat terutama dlm hal2 agama tp pndai la tgur bkn cr kasr
  • semua di ats ade dlm diri my fiance..hehe


2. 7 wanita/lelaki yang pernah anda minati sepanjang hidup.
  • hahah..Tom Cruise
  • Farid kamil..suke org tggi n mata layu mcm dia




3. 7 perasaan sekiranya keluar dengan seseorang yang anda minati.
  • q ni wat sy nk tergelak la
  • nerves gila la,,,u can c me mngeletar..hahah
  • of coz slalu larikan mata..hahah
  • ckp pon leh jd gagap..wakakka
  • kesenyapan sehingga daun jatuh pon leh dengar
  • time mkn xde kaver2 bedal2...lapor seh
  • slalu tgok jam..tu cra nk kaver nerves

4. 7 tempat istimewa yang ingin dilawati bersama pasangan anda.
  • mekah(wat haji,umrah..insyaAllah)
  • korea..wewett
  • pantai yg tgh matahari terbenam
  • tempat sejuk sch s cameron *wink*
  • sabah...suke2
  • nk jelajah sumer mall kat mesia...cuci mata
  • IPB..hari2 mau buat dakwah..lallal~

5. 7 barangan/sesuatu istimewa yang mungkin akan anda hadiahkan pada pasangan anda.
  • luv
  • brg2 hntaran tme kawen..ok la kan
  • mke him smile everyday..
  • masakan yg x tau la sdap k x
6. 7 tajuk lagu yang akan anda nyanyikan untuk pasangan anda.
  • ayat2 sinta
  • love story





7. 7 rakan yang anda tag dan mahu mereka buat PERIHAL 7 ini.
  • sape2 pon ley..
  • yg penting
  • NEO..wakaka

04 March 2009

Perceraian...pro n kontra nya

Posted by rAtu saLju™ at Wednesday, March 04, 2009 4 comments Links to this post
salam..

Sape kate manusia slalu kn heppy?..tapi jgn smpai kesedihan itu beraja dlm diri.Itu lagi parah.Lumrah mnusia akn mnjlani kesedihan dan gembira berselang,itu lah kehidupan..Seharusnya kn hadapi dgn hati dan fkiran yg terbuka.Insyallah..

Smlm sy bace 1 laporan perceraian di m'sia yg mncecah 70 ribu kes stakat ini mmbuatkan sy terdiam buat sketika.Meningkat bebrapa ribu dr taun lepas.Perangkaan yg tggi sbnarnya.Adakah perkhwinan hari ini sememangnya untuk sebuat perceraian pabila tiada persefahaman?

Perkara yg halal disisi Allah namun perkara itulah jua yg paling dibenci oleh Allah.Kenapa perlu memilih 1 jln yg merosakkan sebuah hubungn kekeluargaan?...Mgkn sy x hadapi,namun sy harap dimasa hadapan institusi perkahwinan akn lebih ampuh dan berlands kasih syg yg jitu.

Meningkatnye perceraian dim'sia mnggalkn impak yg besar kpada remaja khususnya yg akn melngkah ke alm perkhwinan.Contoh yg tdak baik mmbuatkan ramai yg takut untk melangkah ke alm rumahtgga,ada juga yg mngambil enteng institusi perkhwinan.Lebih suka enjoy dr berkhwin yg dituntut syariat.

Apa yg diharapkan dlm sebuah perkhwinan,tntulah berkekalan sehingga ke ahirnya..Pupuk lah syg kerana Allah,insyallah anda tak mnyesal.


Lilypie Maternity tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Maternity tickers
 

CINTA SANG RATU Copyright © 2010 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by Emocutez