Daisypath Anniversary tickers

18 January 2010

Manusia semakin angkuh dan selfish!

Posted by rAtu saLju™ at Monday, January 18, 2010
Salam...

Bukan senang sebnarnya nak puaskan hati sekalian makhluk dibumi ini.Hatta hati sendiri pon belum tentu lagi kita mampu untuk dipuaskan.



Kadngkala juga,manusia seakan tidak paham dan lebih melihat kepentingan diri sendiri dari bertolak ansur dan amalkan frasa give n take dlm kehidupan.

Situasi dimana manusia itu mnjadi sgt mementingkan diri adalah pabila dia terlibat dlm perkara yg menguntungkan tetapi tdak mahu berkongsi dgn org laen,situasi di dlm tren KTM,sewaktu di ats jln raya,membeli tiket,dlm bas awam,dlm tandas awam dan semua yg awam2 la..


Tiada lagi unsur kasih syg dan tolak ansur,yang ada hanyalah sikap siapa dulu dan persaingan yg hanya memntingkan.Mengapa dalam hal2 pelajaran dan kebaikan tidak mahu pula untuk bersaing?

5 comments:

Jard The Great on January 18, 2010 8:34 AM said...

huhuhu.... gitulah manusia..

on January 18, 2010 1:24 PM said...

itu lah proses kehidupan

hati orang kita kena jaga
hati sendiri yg terluka.....

mawar_berduri on January 18, 2010 1:43 PM said...

Salam Ratu,

tu la...Semakin maju, semakin moden...manusia ni semakin lupa etika hidup....haish ...macmmane la 10 tahun akan datang .

myQza on January 18, 2010 8:27 PM said...

semoga itu hanya sementara!

denaihati on January 18, 2010 9:05 PM said...

musuh-musuh Islam telah mendidik umat Islam supaya mementingkan diri sendiri dan kita yang sangat kurang imannya mudah sangat terpengaruh dengan dahyah yahudi dan nasrani. Itu belum lagi termasuk bisikan halus syaitan dan iblis setiap saat.

Lilypie Maternity tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Maternity tickers
 

CINTA SANG RATU Copyright © 2010 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by Emocutez