Daisypath Anniversary tickers

29 April 2012

'Kalau abg mati,ayang kahwin lain ye..'

Posted by rAtu saLju™ at Sunday, April 29, 2012
Salam...

Pause. Dunia terasa berhenti berputar bila hubby tiba2 mengeluarkan ayat itu. Sungguh saya x penah sangka dia akan cakap ayat itu. Dengan badan yang x berapa sihat asbab pembawaan budak,saya terpaksa menyusun kata di dalam minda sebelum membalas ayatnya itu.

Ya,mati itu pasti,hidup itu Insyallah. Saya amat pasti dan sangat meyakini hal itu,namun kehilangan orang yang paling saya sayang pada masa kini,saya tidak mahu sekali pun membayangkan! Sebab saya tahu,saya x sekuat itu pada ketika ini.

Dia la tempat saya mengadu dan meminjam bahu kala saya menangis tentang sesuatu dan keadaan badan yang x berapa selesa. Dia tetap sabar mengurut badan dan kaki saya walau saya tahu kadangkala dia keletihan. Namun semua perihal dia itu buat saya amat terharu dan menghargai dia.

1 ayat yang biasa terkeluar dari mulut saya setiap pagi dan malam sebelum tidur ialah, "Abang,ayg sayang abg" [sambil senyum]. Biasanya hubby x terus jawab,dia akan senyum dan buat saya tunggu berminit untuk dia membalas ayat itu kembali. Tapi kadangkala saya terpaksa bertanya dengan muka sedikit merajuk yang dibuat adakah dia menyayangi saya.hahah :D

Apa yang berlaku pada masa hadapan,saya tidak tahu.Tapi saya tidak akan berjumpa lelaki sebaik suami saya,kemungkinan tiada orang boleh menggantikan 'tempat' dia dihati saya. Kerana saya percaya,Allah akan menghantar seorang lelaki yang baik untuk kita yang bakal berkongsi kehidupan kita hingga ke akhirnya. :)

Sehingga kini saya terfikir akan ayatnya itu,namun saya tahu dia hanya mahu saya tetap gembira even bila dia tidak ada lagi di dunia ini. Tetapi,walau apa pun yang berlaku,saya tetap mahukan hanya dirinya. Saya ingin menghargai dan menyayangi dia seadanya sehingga tempoh 'pinjaman' itu tamat. Sehingga belum sampai tempoh itu,saya hanya mahu dia tahu...

Abang,ayang sayang abg sangat!

Akhir kata,cuba lihat hubby anda tika dia sedang khusyuk melakukan sesuatu,saat itu dia akan kelihatan sangat hensem,maka anda katakan kepadanya,yang anda amat sayangkan dirinya sambil memeluk erat. Dia akan teringat2 reasi spontan anda itu,malah mungkin anda akan mendapat flying kiss dari dia. Cubalah... :)

 


 

1 comments:

Mummy Sher on May 03, 2012 11:14 PM said...

Salam kenal.i dah follow blog ni.follow i balik ye..tq..;)

Lilypie Maternity tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Maternity tickers
 

CINTA SANG RATU Copyright © 2010 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by Emocutez