Daisypath Anniversary tickers

14 March 2012

Deactivate For A Real Life

Posted by rAtu saLju™ at Wednesday, March 14, 2012 2 comments Links to this post
Salam...

Dah lama sebenarnya aku nak deactivate account fb ni. Tapi ada beberapa reason yang menghalang aku untuk deactivate. Aku selalu jengah 1 fb ni untuk kutip maklumat n ilmu,lagipun aku buat biz tenet,jadi payah if aku deactivate. But now,its time already n i'm truly ready enough.Insyallah.

Selepas tempoh deactivate nanti,aku akan unfriend semua yang aku x kenal,xmo la dapat hapdate orang2 yang aku x kenal. Walaupon dalam alam maya yang sengaja meng'friend' dengan aku untuk tambah stok kawan tapi aku tengok xde pon nak tegur sapa dengan aku.So,wasting time.

Aku deactivate bukan secara rasmi di account setting fb,tapi aku ignore fb for a moment,maybe months. Lepas ni aku fokus balik pada biz aku,Si Manja Ummi yang lama x berusik coz aku sibuk di kantin dan tengah amik lesen kereta. Tu yang buat aku penat,dan x mampu nak bukak email dan pesanan customer. 

Aku pn x nak amik hati sangat dengar progress kawan2 preggy mommies kat fb aku.Cukup la aku doa untuk dorg dari jao. Hari jumaat ni nak pegi melaka,untuk family trip dengan the whole family aku. Aku teruja coz aku nak campak kesedihan dan kisah hati aku di laut. Biarla bersemadi di situ. Aku ingin kembali dengan Nur Amalina yang baharu! itu azam aku. Ya,hanya itu.

Hari ni stat CD 1 untuk bulan Mac. Masa dapat tahu,hati aku jadi kosng. Sakit perut coz cramp buat aku tertido,sampai mimpi aku solat. hehe~ Bukan senang nak tenangkan hati,tapi bila pikirkan suami aku yang selalu tabah bila bab anak ni,aku jadi malu dengan diri sendiri coz cepat terasa hati. Aku akan cuba lagi bulan ni,moga2 kali ini berjaya hendaknya,aminn...

Belog aku x deactivate kot,tapi tengok camne. Kekuatan hati aku pon kadangkala x kuat mana,tapi tetap cuba untuk tabah. Aku rasa banyak benda aku nak buat. Benda yang lama aku tinggalkan. Hobi aku jelajah kedai buku. Dah lama sungguh aku abaikan hobi tu. So its time to come back to real life for prayers and hopes.

Aku mengharapkan doa dari kalian semua,doakan aku berjaya dalam misi menjadi ummi bulan ini,insyallah. Till then,jumpa lagi.Insyallah. Salam sayang semua.

Wordless Wednesday - Doa & harapan

Posted by rAtu saLju™ at Wednesday, March 14, 2012 0 comments Links to this post
Salam

 
p/s- CD31

08 March 2012

Sedikit Malas =.='

Posted by rAtu saLju™ at Thursday, March 08, 2012 0 comments Links to this post
Salam...

Kebelakangan ni memang rasa malas amat. Malas nak menaip dan bukak belog. Sebabnya aku nak kurangkan rasa pilu dihati. Even cuba nak ceriakan hati sendiri tapi entahlah,macam stress tu susah pula nak kikis pergi.

Cuti sekola da nak stat. Aku pulak masuk kelas memandu. Da dapat lesen L da,skrang ni aku cuba untuk P pula. Next week stat kelas hari isnin kul 2..setiap kali studi selama 2 jam. Oke la kan,da kawen ni baru la ada duit nak bayor lesen. Syukur Alhamdulillah~

Aku bukan apa,kesian kat hubby yang terpaksa drive lama2 klu balik kampung. Coz aritu dia eksiden,kaki dia selalu saket2. Da la keta kami tu manual.Penat kaki dia asik maen clutch. Aku amik inisiatif supaya aku dapat bantu dia gilir2 drive. Oke la~ :)

Ok la. sampai sini dlu. Kaki aku da stat sejuk,aku pon x taw nape. Badan ada sikit panas. Cramp pun ada jugak. Aku doa sangat bulan ni ada berita gembira untuk aku dan suami.Amin,insyaAllah~

p/s- hari ni da CD26. 

03 March 2012

CD21 | R.A.P.U.H

Posted by rAtu saLju™ at Saturday, March 03, 2012 0 comments Links to this post
Salam~

Hati ini mudah rapuh,mudah kecewa,mudah menangis. Namun sedarlah,sebaik2 kembali adalah disisi Allah yang maha Esa. Allah ada dan tahu bila hambanya lelah dengan kehidupan dan ujian. Rintihan demi rintihan dari mu yang mahu didengariNya. Saya selalu mengingatkan diri saat diri ini jatuh tersungkur dengan permainan dunia dan ujian,bahawa Allah amat sayangkan hambanya. Lebih sayang dari seorang ibu kepada anaknya. 70 kali!

Kita sayangkan anak sanggup berjaga malam tika anak dalam kesakitan. Kita memeluk saat dia ketakukan. Kita mengesat dan menenangkannya saat dia kesedihan. 

Namun, Allah lebih lagi menjaga kita tika malam merangkak,dengan malaikat penjaga menemani sepanjang malam sehingga subuh. Saat kita kesedihan,buntu dengan kehidupan Allah tetap disamping setia mendengar keluh kesah dan tangis kita. Malah,Allah juga memberi peringatan2 kepada kita agar kita tidak menjadi bahan bakar di neraka kelak. Pernahkan kita sedari itu semua?

Sempurnakah cinta kita kepada ilahi untuk kita bertanya KENAPA? KENAPA? dan KENAPA? doa kita selama ini tidak dimakbulkan cepat. Saya meredhakan segalanya,pasrah bukan bererti kalah. Namun saya pasti dan pasti Allah memberikan hikmah terbesar untuk saya nanti,Allah x kan biarkan saya keseorangan dengan 'dugaan' kecil ini,Insyallah~


Rapuh by Opick

detik waktu terus berjalan
berhias gelap dan terang
suka dan duka tangis dan tawa
tergores bagai lukisan

seribu mimpi berjuta sepi
hadir bagai teman sejati
di antara lelahnya jiwa
dalam resah dan air mata
kupersembahkan kepadaMu
yang terindah dalam hidup

meski ku rapuh dalam langkah
kadang tak setia kepadaMu
namun cinta dalam jiwa
hanyalah padaMu

maafkanlah bila hati
tak sempurna mencintaiMu
dalam dadaku harap hanya
diriMu yang bertahta

detik waktu terus berlalu
semua berakhir padaMu

02 March 2012

CD20 | Bukan senang nak buat hati tabah..

Posted by rAtu saLju™ at Friday, March 02, 2012 1 comments Links to this post

Salam

Aku hanya insan biasa.(baca:manusia biasa). Tak banyak pon,sikit aku akan terasa dengan suasana kawan2 sekolah aku yang semakin menambah bilangan keluarga kecil mereka. Bohong la if aku ckap aku setabah gunung,if gunung pon kalau hari2 tarah pon akan tumbang akhirnya. Aku cuma berusaha untuk terus tak mengikut kata hati. Tak terlalu sedih dan tak menyeksa hati aku.

Aku juga sebenarnya mahukan seramai yang boleh dan secepat yang di izinNya. namun,kita mampu merancang,Allah jua mempunyai perancangan yg tidak kita ketahui. Aku pernah terfikir untuk men'delete' akaun FB. Aku belum bersedia untuk mendengar berita gembira orang lain. Tak,hati aku x betul2 sedia!

Bila mendengar berita gembira kawan,aku tetap ucapkan tahniah dan mengharapkan doa dari mereka agar aku juga akan merasai nikmat menjadi ibu seperti mereka. Aku bukan la sekejam itu untuk tidak mendoakan mereka,tapi hakikatnya,aku juga manusia biasa. Tetap rasa pilu dan sedih.

Sekarang ni,aku belajar untuk lebih redha dan pasrah atas semua ketentuan dari Yang Maha Esa. Bukan senang sebenarnya untuk memujuk hati menjadi tabah,namun semuanya tidak susah. Beberapa langkah aku da buat,tradisional,moden dan ubat2an aku da cuba. Aku mahu berusaha tanpa terlalu bergantung dengan pengharapan tentang ubatan.

Cukup la sekadar ini,aku semakin ok. Luahan ini sudah berkulat didalam hati,cumanya aku hanya ingin menulis agar kulat ini telah 'bersih' dari jiwa aku. Buat semua yang telah mendoakan aku,terima kasih banyak,hanya Allah sahaja yang akan memakbulkan permintaan dan doa kalian pula.

salam~

 

Lilypie Maternity tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Maternity tickers
 

CINTA SANG RATU Copyright © 2010 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by Emocutez