Daisypath Anniversary tickers

06 June 2013

Perjalanan Agung...

Posted by rAtu saLju™ at Thursday, June 06, 2013 0 comments
Assalam semua!



Bagaimana anda semua hari ini? Semoga dengan hadirnya mentari pagi ini kita terus merafak ucapan indah Alhamdulillah kerana masih lagi bernafas didunia ini tanpa musibah.

Salam isra' mikraj buat semua. Tarikh ini juga merupakan tanda Rejab 1434 hijrah bakal berakhir dan digantikan dengan Sya'ban. Semakin hari semakin dekat dengan kematian,namun kita masih tetap mengejar bayang dunia yang menipu.

Hari ini juga adalah ingatan hari dimana junjungan besar kita Nabi Muhammad SAW bertemu dengan Allah SWT untuk perintah solat. Alhamdulillah kita ada solat untuk menghubungkan diri kita dengan Allah SWT. Namun kita masih culas dan malas bertemu dengan Allah. Entah mengapa... 

Perjalanan agung ini perlu kita ambil iktibar dan dihayati sebagai perjalanan kita juga dalam mencari redha Ilahi. Perjalanan mencari tuhan yang Esa,Allah SWT. 

Kembalilah...

 kepada sang pencipta jika pernah terpesong sebelum ini,

pulanglah...

jika termasuk laluan yg salah,

Allah tak pernah jauh sebagaimana pintu taubat itu sentiasa terbuka.

Kerna,kasih sayang Allah melebihi 70 kali sayangnya seorang ibu kepada anaknya.

SALAM ISRA' MIKRAJ buat semua.. :)

05 June 2013

Yeah! Belog Update :P

Posted by rAtu saLju™ at Wednesday, June 05, 2013 2 comments
Assalam!

Hai u olls.. Bukan takat bersawang dan berhabuk,tapi segala mc parasit dah duduk dlm belog ni.. -_-" alahai..

Sibuk since ada anak dengan biz lagi, tak tercekau masa nak menaip even hati banyak taman nak menulis. eceh!

Zakeer dah menjangkau 5 bulan..lagi beberapa hari masuk 6 bulan! Ya Allah,anak ummi dah makin besar! Gigi pun da ada 2 batang..hohoho..cepat membesar dengan susu ibu sejati. :P setiap masa adalah masa berkasih sayang dengan Zakeer. Tak puas rasanya tengok dia mebesar depan mata,terasa masa cepat nooo la tinggalkan umi nak bagi Zakeer cepat2 tua..uwaaaa~~~

i miss this moment!

a lot.

seriously.

Rasa nak peluk dia kuat2 supaya duduk je bawak ketiak umi ni ha. Tok sah dah pegi mana. Rindu masa dia banyak tido dulu..hahahah (kejam seh!)..sebab skrang dia da start main. Kurang tido n nak orang melayan,kadang2 nak masaka pun terpaksa dukung sekali kacau lauk..adehh.. -_-"

Baju pon sekarang dah kena beli lagi. Dah makin besar kan,tapi kena tunggu la nak dekat raya nanti. (tapi ekceli baju raya da beli!) OMG..hahahah..cepat benor belinya..malas nak bersesak2 dengan orang.

Nanti dah masuk 6 bulan,umi nak buat album kompilasi la (mcm album lagu pulak!). Tumbesaran Zakeer since 0m-6m..Sayu nya hati. Zakeer dah pandai meniarap dan guling2. Belajar dan mencuba menyusur pulak. Tapi mulut dah riuh bersembang...lalalala~

Oh ya,sory la. Seronok cakap pasal anak kan? Esok2 pulak la i story pasal diri sendri. Ekceli lots of story nak cerita. Macam nak pecah hati n otak ni..(ayat x ley blah)..

But,x leh la nak story semua kat sini kan? Till then,stop dulu kat sini.


my luv,heart & soul

sayang semua..

Assalam :)

 

Lilypie Maternity tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Maternity tickers
 

CINTA SANG RATU Copyright © 2010 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by Emocutez