Daisypath Anniversary tickers

15 June 2012

Eh,awak mengandung ke? perut kecik je.

Posted by rAtu saLju™ at Friday, June 15, 2012
Salam ceria semua!

 Apa khabar yer? da lama x menulis kerana syok pi cuti kat kampung halaman di Parit Buntar,Perak :) hati teringin nak coret2 sementelah si kecik membesar dengan pantasnya walaupun perut ummi dia x berapa nak nampak.


[baby 13 minggu :) ]


Alhamdulillah,sedar-sedar usia kandungan saya da cecah 3 bulan lebih. Kalu ikut kalender mingguan da masuk 13weeks. :) Alhamdulillah...berat badan haritu pun naik 500g je. Cuma bila makan,x boleh nak makan banyak2 nanti mengah dan kain jadi sendat.Sekarang ni saya cuba x tinggal minum susu,kesnya sebab haritu gigi dan pinggang saya sakit selama lebih seminggu asbab saya tinggal minum susu selama seminggu!

Walau kandungan da nak masuk 4 bulan,tapi perut saya x nampak macam orang mengandung langsung. cedih (T___T).. tapi x kisah la,janji lil miracle dalam perut saya ni sihat. Alhamdulillah sepanjang kehamilan ni saya xde alahan dan loya yang amat teruk. Rasa nak muntah ada,cuma muntah jarang sekali. Lil miracle dlm perut x nak ummi nye susah kot. :) syukur Ya Allah.

Frankly,sampai sekarang saya masih x percaya yang saya mengandung,masih baru nak terima kenyataan yang ada janin dalam perut saya ini. Kadangkala,rasa nak menangis x sangka impian itu akhirnya jadi milik saya. Sungguh! Dulu sayu je tengok ibu mengandung. Kadangkala menangis sorang2. Tapi Allah x pernah sekali melupakan hambanya,malah kita yang selalu melupakan Allah SWT. Astaghfirullah....

Baru-baru ni masa naik LRT saya memang x larat nak berdiri,last2 dengan muka selamba,saya menyangkung sekejap dlm tren. Tekanan darah saya rendah,jadi bila berdiri lama saya mudah x tahan,jadi penat. Saya berdiri dari tunggu tren di KL sentral sampai la ke 8 stesyen berikutnya,almost sejam! Tapi dalam hati redha je la,orang x tau saya mengandung,perut kecik..heheh. Semoga anak dalam kandungan ni nanti kuat dan sabar macam ummi nye.Insyallah.. :)

Sebenarnya,kadangkala saya x nampak mcm orang mengandung sebab jalan dan buat kerja macam orang x mengandung. Tu yang selalu kena marah dengan family n hubby coz wat keje cepat-cepat. xpela,lepas ni sy kurangkan sikit 'cepat' tu. Insyallah..

Sampai sini dulu,sampai ada rezeki,saya menulis lagi..minggu depan nak gi klinik kesihatan wat check up. Jumpa lagi,insyallah..doakan kesihatan saya yer :) ...jazakillah

salam

2 comments:

Fiszah_pjo on June 15, 2012 9:54 AM said...

awak da preggy ye..tahniah!!!!!!!!
alhamdulillah berkat bersabar, awak pun da preggy..enjoy your pregnancy moment..kuatkan hati, ceria2 selalu..jgn moody2 atau nagis byk tau..nnti anak kuar ikut time kta preggy..ini mmg betul..terbukti pada diri saya dan orang terdekat..

cthnye kakak sy time preggy mmg selalu je emosi..kuat nagis..anak die mmg cmtu0-2 years..cembeng orang kata..
my time mse pregnancy, suka amik ringan..so tak la emosi dan nsgis je..hubby cheer me up to avoid bad feeling..so time tu ceria aje..alhamdullillah atirah tak jenis kuat menagis..

hehe..ini depend je tau..bukan 100% betul..important thing, enjoy ur pregnancy moment ya..

so happy for you,,dlu masa preggy, perut saya pun kecik..hehe..naik 6-7 bulan baru besar..hehe

Ryehanna on June 16, 2012 11:53 PM said...

mcm kwn aku, preggy mcm xpreggy je cos perut kecik. siap pnh la risau n call aku sbb dia rs mcm xde efek buncit pun. hehe.. tp ok je... asl sihat..

btw, pasni ko letak la bantal ke ape kt perut tu bior besar sikit masa msk lrt. konfem org perasan n bg duduk. seksa oi berdiri dlm train. aku dh penah rasa n mmg xhengen alami lg... huhu

Lilypie Maternity tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Maternity tickers
 

CINTA SANG RATU Copyright © 2010 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by Emocutez