Daisypath Anniversary tickers

29 March 2011

Kejap Pakai,Kejap Bukak..Apa Pegangan Saudari Sebenarnya?

Posted by rAtu saLju™ at Tuesday, March 29, 2011
Salam...

Lately ni aku suka tengok fenomena di M'sia. Kenapa? ramai da sedar akan tanggungjawab seorang perempuan untuk menutup aurat. Alhamdulillah. Cuma aku x setuju bila mana dia pakai tudung hanya kerana tujuan tertentu.

Ekceli,memakai tudung hukumnya adalah wajib. Sedia @ x,bila hukum da wajib maka kena pakai even x sedia. Kita bukan nya tahu ajal kita bila,namun bila Allah amik kita dalam keadaan kita yang x menutup aurat,bagaimana ya?

Aku nak bercakap dari sudut perspektif yang lebih luas. Baru2 ni aku menonton rancangan Oprah. Dia temu bual dengan orang Islam,ada pendapat mengatakan perempuan yang memakai tudung ni adakah x moden,tapi apa yang di jawab oleh Ingy(wanita mesir yg memakai tudung), wanita bertudung ini sama moden dengan yang x pakai malah mereka lebih baik pabila melihatkan kecantikan kepada yang berhak(suami).

Kes soal jawab bertudung ni aku lebih respek pandangan orang luar negara. Diorang sincere dan lebih bagus mempertahankan keindahan & tanggungjawab tudung berbanding negara kita yang lebih banyak 'menjaga hati' banyak pihak.


So,kat sini aku nak kita sama2 doakan agar semua perempuan di M'sia dan seluruh alam akan melaksanakan hukum Allah ini. Jangan lah nanti bila negara kita da jadi macam jepun dan Myammar baru kita nak berubah. Takut2 masa itu sudah terlambat...

  Renung2kan dan selamat beramal!

 

4 comments:

miya izumi on March 31, 2011 12:44 AM said...

sangat setuju.....
insyallah semoga ALLAH membuka pintu hati mereka....

rAtu saLju™ on March 31, 2011 5:35 PM said...

aminn...insyallah...dengan adanya fikir risau daripada kita,semuanya Allah akan permudahkan..insyallah

Ruzanna on April 01, 2011 2:41 PM said...

salam. setuju sangat hal ini. Bila berharap agar negara kita tak jadi mcm jepun, tiap-tiap hari zanna lihat dan baca betapa banyaknya korupsi di negara kita :( Semoga Allah buka pintu hati mereka dan sedarkan mereka...

Zhoe Wynz on April 03, 2011 8:05 PM said...

betul betul tu..
wah ada dlm oprah eh.. nak gak tgk eh.. nanti nak cri lam utube la jut2 ada..

Lilypie Maternity tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Maternity tickers
 

CINTA SANG RATU Copyright © 2010 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by Emocutez