Daisypath Anniversary tickers

01 April 2011

Control-Alt-Conceive [part 1]

Posted by rAtu saLju™ at Friday, April 01, 2011
Salam...

Alhamdulillah,aku telah mulakan perjalanan try to conceive[ttc]. 2 hari lepas,aku alami sakit pinggang bahagian tepi,en hubby yg risau sebab aku ngadu sakit 2,3 hari dia last2 bawak jumpa doc. Memula kami pergi klinik swasta sebab aku risau if pegi klinik kerajaan,aku dapat doc lelaki. Yela,bahagian tu kan selesa lagi if kita bercerita dengan doc perempuan rite?

Then bila da jumpa,doc pon scan,tnya sal pms,amik urine dan bagi nasihat sket2. Aku x puas hati sket bila aku pergi jumpa doc ni sbb dia macam nak aku kuar dari bilik dia cepat2. Aiseh~ bila dia scan,dia gtw yang ovari n peranakan aku dalam kedudukan yang elok.Alhamdulillah.. Masa doc gtw tu,hati lega sangat2 dan asik ucap Alhamdulillah je. Doc pon wat urine test untuk nak pastikan aku pregnant. Tapi dia gtw,xde sign pregnant. Sedikit kecewa bila dia gtw. tapi aku harus akui yg ujian tu pon di buat terlalu awal.

Semalam,en hubby balik keje awal dan terus ajak pegi klinik kesihatan k'jaan. Then bila da amik no sume,jumpa doc,doc kasi surat refer kat hospital untuk esok. 

Tadi pagi aku n en hubby gi la bahagian gynecology untuk amik temujanji. Alhamdulillah,semuanya berjalan dengan sempurna. Nurse bagi temujanji pada 18hb April ni. So,aku x mo eksaited sgt dan aku pon doakan semoga masa aku pergi temujanji tu nanti,ada sesuatu berharga dlm kantung rahim ni,so x payah nak future temujanjiuntuk conceive,aminn. Insyallah...

Aku juga sgt happy en hubby ada kala aku perlukannya..luv him <3

Sampai sini dulu,doa dari kalian buat saya semakin kuat dan bersemangat,jazakallah! salam Jumaat yang mulia kepada semua.! :) 

4 comments:

Daniera on April 01, 2011 12:55 PM said...

Salam. nak tumpang tanya yer. kalo kita g check kat private kedudukan rahim kita ok ke tak tu dlm berape ek kos die? (kak) Ina ritu g check klinik ape? hari tu sy miscarriage, so tgh ttc gak la, tapi risau gak kot ada effect dr y keguguran ritu. itu ingat nak g check gak, tp nak survey kos gak...hehe. harap (kak) Ina leh kongsikan :) TQ

rAtu saLju™ on April 02, 2011 10:54 AM said...

W'salam Daniera..akk gi check kat klinik Aminah @ Port Klang,tapi jwpan dia x memuaskan hati..scan n ubat[2 ubt] RM55..boleh la.berpatutan.esoknya baru akk pegi klinik kesihatan k'jaan.Tu yg dapat surat refer ke Hosp Ampuan Rahimah,Klang.btw,Daniera..ni akk nye ym..kita chat.akk leh explain sket2

Zhoe Wynz on April 03, 2011 8:02 PM said...

Semoga Allah limpahkan rezeki kepada mu ya Ukhti..

rAtu saLju™ on April 04, 2011 3:43 PM said...

terima kasih zhoe wynz..luv u dear~~~

Lilypie Maternity tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Maternity tickers
 

CINTA SANG RATU Copyright © 2010 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by Emocutez