Daisypath Anniversary tickers

14 January 2011

Petua Untuk Mengandung

Posted by rAtu saLju™ at Friday, January 14, 2011
Salam...


Ramai yang komen betapa susah nak dapatkan anak. Yup! saya setuju. So kat bawah ni saya tuliskan beberapa tips dan petua untuk anda,saya bukan lah pakar,namun hasil pembacaan berterusan,beberapa rumusan saya buat.
1. Baca Al-fatihah
- baca surah ini dan niatkan dapat anak.petua ini disarankan oleh sahabat saya yang bakal melahirkan kembar!

2.Jangan stress!
- stress boleh mengurangkan kemampuan dan motivasi kita nak dapat anak. menurut doktor,selalunya org yang mudah mengandung tak sedar yang mereka itu sedang mengandung!jadi take life easy...insyallah [nasihat untuk diri sendiri nih!]
3. Selalu makan taugeh
- kajian secara saintifik tidak ada lagi.Tapi ini petua org2 lama.Kawan saya juga suggest makan taugeh banyak2 untuk kesuburan sambil tawakal.

4. Avoid JUNK FOOD!
- pantang la dulu dari makan segera dan tidak ada zat spt: cikedis, makanan segera [KFC,McD], jeruk2 dan makanan bercuka!

5. Zikir Asmaul Husna
- amalkan la selalu dari mendengar lagu yang entah apa2.

6. Pergilah bercuti!
- ini di suggestkan oleh doktor yang saya temui. bila hati gembira dan tidak fikirkan masalah,hanya anda berdua.Mana tahu balik2 anda dah mengandung!..Alhamdulillah~

7. Maafkan orang yang bermusuh dgn anda
- apa kaitannya?...hati yang berdendam adalah hati yang stress.Jadi maafkan lah orang lain dan minta maaf la jika anda ada melakukan kesalahan.Takut2 ada doa dia yang Allah angkat!

8. Solat tahajjud : doa,doa dan terus berdoa
- jangan lupa,2/3 malam adalah waktu sesuai untuk kita mengadu pada Allah,betapa kerdilnya kita yang tak mampu melakukan apa2,betapa kita mahukan permata hati yang menjadi pengikat kasih sayang antara kita dan suami.klik SINI post tentang tahajjud.Saya akan post tentang doa org mu'min kemudian.insyallah~



Akhirnya,jgn putus asa..saya pun hampir setahun.Belum lagi mendapat khabar baik itu...Semoga saya dan anda sukses! salam~

4 comments:

deena awanis on January 14, 2011 11:44 AM said...

singgah sini..usaha tangga kejayaan anyway..teruskan usaha.good luck!!

rAtu saLju™ on January 14, 2011 12:00 PM said...

deena- thanks dear...=)

misyamissyou on January 14, 2011 4:33 PM said...

gud luck ye sis! insyaallah..nice petua tu..

rAtu saLju™ on January 14, 2011 6:20 PM said...

misyamissyou- terima kasih ea..
doakan yang terbaik ea!

Lilypie Maternity tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Maternity tickers
 

CINTA SANG RATU Copyright © 2010 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by Emocutez