Daisypath Anniversary tickers

29 July 2008

| Kekuatan Dalam Tahajud|

Posted by rAtu saLju™ at Tuesday, July 29, 2008
Assalamualaikum wbt...

Ekceli,dlm bnyk2 solat sunat,sy snarnya pling suke thajud..xtaw knpa..sume solat sunat ade istmwanya..cume mgkin klebihan yg Allah berikan sehingga drjah takwa untuk ssiapa yg istqamah s0lat thajud wat sy suke pada solat sunat ini..s0 kwn2..sy nk share jgak ngn k0rg..ape snarnye klbihan yg Allah bagi untuk spe yg wat s0lat thajud..

"Dan pada sebahagian malam hari bersolat Tahajjudlah kamu sebagai suatu ibadah tambahan bagimu semoga Allah mengangkat kamu ke tempat yang terpuji"
(Bani Israil:73)



S0lat tahajjud ni s0lat tgah mlm..kn td0 jap la,bgun 2/3 mlm (dikatakn tme ni Allah turun pada lngit yg terendah)...jadik anda dn Allah x da hijab..mengadu la ape2..insyAllah..

"Dari Bilal ra. berkata: Rasullullah SAW bersabda:Perlukan olehmu solat malam,maka bahawasanya solat malam itu amalan/tradisi orang-orang soleh sebelum kamu,penghampiran diri kamu kamu kepada Tuhan kamu,dan pencegahan daripada pengahapusan bagi kejahatan-kejahatan, dan penolak bagi penyakit dari badan."
(HR. Tirmidzi)

Antara kelebihan tahajud~
1. Cahaya dlm kubur.

2.Lidah hikmah.

3. Mudah sakaratulmaut.

4. S0lat tahajud mghalng kita drpd melakukn d0sa.

5. Menambahkan kesihatan badan.

6. Penghapus dosa.

7. Lebih bernilai dri seluruh harta benda dunia

8. Allah SWT sgt suka dn cinta pd mereka yg mengosongkn tempat tdur mereka di mlm hari untuk s0lat tahajjud.

9. Seolah2 sedekah yg dilakukan dgn sembunyi.

10. Rahmat Allah trun ke bumi pda 1/3 mlm terakhir.0rg yg msih memerlukan tidur nyenyak drpd mnyembah Aku maka pengakuan cintanya kepadaKu omong k0sng belaka.Bukankah setiap org yg saling bercintakasih itu mencari saat yg sunyi untuk berbisik dgn kekasihnya? Aku sgt senang skali apabila meliht kekasihku yg mmbayangkn khdirnKu di dpnnya,berbicara hati ke hati dengan Ku.0rg2 spt ini akn aku tmpatkn di dlm syurga.

Jibrail a.s dtg menemui saya lalu berkata, "Wahai Muhammad, wlau berapa lama tuan hidup, satu hari nanti tuan akn mati. Cintailah sesiapa yg tuan suka, satu hari tuan akn berpisah dgnnya. Sebarang amalan yg tuan buat (baik atau buruk) tuan pasti mndapat balasannya. Tidak syak lagi bahawa ketinggian dn kemuliaan se0rg mukmin adalh dlm solat tahajjud dn pengh0rmatannya adalh dlm brsifat (istighna) yakni tidak mngharapkan sesuatu drpd manusia."



p/s- renung2kan dan selamat beramal~sma2 kita azam melakukn yg lebih baek dri smlm...

7 comments:

ainYakuza said...

ok..ok...ak da bukak buku cara2 solat tahajud.....

rAtu saLju™ on July 29, 2008 9:57 PM said...

bagus ain...teruskn lakukn dgn istqamah..jgn mukak j k..lalalal~

ainYakuza said...

ye la..ye la...ak try kuat kan diri...kih3x...

rAtu saLju™ on July 30, 2008 7:51 AM said...

koatkan ape ain?..cube gtaw sket..lalalal~

syauqi-sabah on July 30, 2008 5:45 PM said...

Mesir skrg musim panas. so pasang kipas pun tala terus ke body. tidur pun nyenyak gile. liatlah

ZAMZ on August 02, 2008 11:52 PM said...

emm bukan senang nak bangun semayang tahajjud...kekadang bangun tgk bola senang aje..nak tahajjud tu..dah bangun pun tak buat gak

airina said...

insaf lg ble bc p0st nie..t'kng lak rse cm dh lme xwat..aduss, ;(

Lilypie Maternity tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Maternity tickers
 

CINTA SANG RATU Copyright © 2010 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by Emocutez