Daisypath Anniversary tickers

16 July 2008

*menghargai dan dihargai*

Posted by rAtu saLju™ at Wednesday, July 16, 2008
Lumrah ppuan ingin dihargai dan menghargai..Cuma kadang2 mgkin tmpat dan cara menghargai tu yg x kena...Lately,lagu yg sering dlm pala otak sy dok nyanyi ni adalah lagu sempurna...Seni kata dia mcm bermakna sket..lagu tu jgak sy dengar mse slaid gambar pengantin baru2 ni...Knpa ea mnusia jrg menghargai apa yg tlah mnjadi miliknya?..bkn lngsung x menghrgai.tapi jarang...Spttnya apabila sudah mnjadi miliknya smada sementara atau kekal,berikanlah perhatian,tapi kenapa ssh untuk melafazkn?..

Sdangkan jika sebelum dpt,sgalanya snggup dan mmpu dilakukan...adehh.. Sy p0n kdg2 memerhatikan kjdian yg sme...Bukn buyers..tidak same skali!..tapi yela..Llki ni kdg2 dilitupi ego untuk melafzkn kata2 menghargai atau melakukn ssuatu yg menunjukkn dia perihatin.pada dia,cukup lah ape yg dia lakukan selama ini.tapi hakikatnya,ppuan itu mahukan perlakuan bukan akuan dlm diam..perbincangn secara adil juga adalah slh 1 cntoh cara menghargai ppuan.sering juga ppuan hnya terpaksa mengangguk stuju dengn semua cdgn dan syor llaki.pada sy,itu bukan perbincangn tapi aturan yg perlu di ikuti secara halus...hemmm...dlm pemikiran,sy sgt2 stuju akal llki ni lagi jauh kehadapan dri prmpuan,tapi kadang2 pndpat wanita berdasarkan gerak hti adalah lebih tepat..<--seakan em0si plak...hehe..wut ever..

seakan indah lirik lagu 'sempurna',tapi sy tdklah mahu memuja pasangn,kerna pujian n puja2an hnya lyak untuk DIA..cuma,lagu itu betul2 umpama menghargai psgn cintanya.sy cuma andaikan itu sebagai pndapat sy.kadang2 lyn lagu jiwang p0n best jugak ea...ekkeekek..Alhamdulillah,skrg sy smkin mhu mengenali siapa dia.Dan mahu belajar ikhlas menerima keburukan dia..Org slalu kate,lihatlah keburukan sendiri sebelum berkata itu ini kepada psgan,kerana apabila anda menunding menyatakan salah,4 jri lagi menunding diri sndiri.

sy rse,sy mkin tenang sdkit skng,tapi rncngn nk space untuk diri sndiri..mmg ade dlm benak sy.cume destinasi belum sy decide mahu kemana.Alangkah riang mnjadi ank2 kecil yg x perlu memikir mslh hati dn perasaan seperti org dewasa...erkhh...(mcm nk jadik knk2 ribena j?)ekekeke..2 all my fwen,thankz c0z always supp0rt me.n 4 him..thanks 4 ur understanding,n caring..

'every step i take,

every m0ve i make,
every single day,
everytime i pray,
i'll b missing u'

~really appreciate u all guys!..kamsamhamnida~
::luv-Ratu saLju-::

Kau adalah darahku
Kau adalah jantungku
Kau adalah hidupku
Lengkapi diriku
Oh sayangku, kau begitu
Sempurna.. Sempurna..

Kau genggam tanganku
Saat diriku lemah dan terjatuh
Kau bisikkan kata dan hapus semua sesalku





9 comments:

nurul on July 16, 2008 2:28 PM said...

salammmm....
aku da tgk daa
pe yg menarik?????
hihihihihihihi=p
suke lg tu jugak laaaaa:)

a p said...

so sory....
smtimes...i'm just a straight 4wd person...forget to start with a good asking question...=)
just straight 2 the point...hehe
never have experience to have a person like u...in the previous time..
just talk to me when i'm wrong ya...=)
just say it, in the best way...so i could accept it n try to change..
i always wanted to be a better person day by day...=)

a p said...

sy tidak sesempurna yg disangka....
just trying to follow the best human on the world....(nabi Muhammad)..
tapi masih lg terlalu byk kekurangan....just need a person to guide me towards it...=) such as u..=)

rAtu saLju™ on July 16, 2008 9:50 PM said...

i dun think s0 i can change pe0ple huney..
nway,i'm wh0 always mke mstke n need da direction...
sumtimes..it juz hapen...
but all i kn0w..i h0pe dis...u+me will always in da sme line....=)

a p said...

insyaallah...i'm always pray for that...=)

Anonymous said...

wuhahahaha pe lg, p la balik johor kejar anak ayam...

ape2 pun, live ur life with fullest and love what u got and always remember what u had...

yg penting "smile when u r sad"...

rAtu saLju™ on July 18, 2008 11:26 AM said...

ekekek...insyallah ain..nnti k0 rindu aku lak...aku blik sne...

klu x p0n aku lepak shah alm jew...

eekekekek...c0z spupu aku nk tunang..lalalal~

pocoyo said...

boring lar shah alam...dataran jer..

rAtu saLju™ on July 29, 2008 7:28 AM said...

yg ko pi duk kat dtran watpe?..adeh la...bnyk tmpat best lagik...

Lilypie Maternity tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Maternity tickers
 

CINTA SANG RATU Copyright © 2010 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by Emocutez