Daisypath Anniversary tickers

23 November 2008

* berbal0ikah dendam itu? *

Posted by rAtu saLju™ at Sunday, November 23, 2008
bismillahirrahmanirrahim...

...Assalamualaikum wbkth...

epilog

Rasa relief yg amat sgt!.Bgun2 menyelak selimut,pabila chaya di tgkap msih lagi suram,capai hp ksygn dan terlihat 1 msj yg buat mslh itu smkin lerai dr hti...

"Mf..kalo ak trus pkkn ko.. Hdp ak pst msnh..shncur hti ak dl...ak hrp ko phm..congrat fr the engagemnt.. :) hdp bk2 shbt.."

entri 2

girl

Sejjurnya,sy x mntak ini smua b'laku.ht sy?ada pernah di ksh?heheheh..mcm emo plak..sy jnis x crita isi hti sy,buat tndakan tnpa bercerita A-Z,sy lemas bila di asak mcm2. namun pabila di buat 1 k0nklusi tntg 'kedegilan' sy,sy mngiakan shja.Ahh..mls nk b'tarik tali lagi.Biarlah dia dgn pndgn n pemikiran yg 'mnyalahkan'.

X guna andai di explain,ia ttp x mngubah pndgn dn ketidak percayaan.Sy sk ambik lngkah b'diam diri.Sy dikatakn b'lak0n,terserah..Andai itu dpt puaskn htnya.Sy x rugi apa2.Cuma smpai skrg kebenran dia x kan tahu.Biarlah...Dia p0n sy kira sdh bhgia dgn org baru.Bgusla,itu yg sy nak..kbhgiaan dia.Tiada sekelumit dndam dlm ht sy hatta sekuman p0n,wlw 0rg baru dia kwn rapat sy dahulu.Alhamdulillah...

B'sgka bruk dn dendam itu hnya memakan sifat ikhlas dn baek dlm diri.Jadi,berbaloikah? Jika dlu sy pernah syg padanya,kini rs itu smkin terlerai,bukan setahun dua jln crita kami,tapi klu ade ank,dh bleh skolah drjah 1 dah...hahaha~tpi sy percya,ketentuan jdoh ini di tgn Allah.Mnggalkan kngn lalu dek krana istikarah sy mmbuat sy tegar dgn keputusan itu dn tdak ada perkataan sesal,krana kputusan yg Allah tnjuk adalah yg terbaik buat sy.

Pada mulanya sy bingung,knp bkn dia? namun pabila redha mnguasai hati,Alhamdulillah,hikmah itu sdikit sbnyk terlihat.Perkhwinan bukn sekdar sebulan 2,tpi lebih dr itu,bukan juga sbb nafsu dn cinta,tpi lebih kpada ingn mnddik ank2 s0leh dikemdian nti.Slpas iskhrh dn b'fkir pnjg,sy tekad mnutup mta dn mngmbil risiko,wlw sy tau sy akn di benci dn di caci,terserah.Cukuplah Allah untukku...Ikhlas,sy smkin tng dgn khidupan sy,wlw sy slalu sakit dek mengabaikan jadual pemakann sy krana sebuk.

Mngapa bila itu terjadi,phak wnita di perslhkan ye?..hai..ntahla...1st tme sy mahu mnceritakan tntg ht sy tnpa berselindung..'wamakaru,wakarullah,wallahu khiarul makirin'[manusia merancng,Allah juga merancg,namun perancngn Allah lagi sempurna] siapalah kita utk mmpers0alkan tkdir yg tlh Allah ttapkan? krna Allah maha mngetahui apa yg tersmbunyi dn masa hdpan.Setahun 2 bahagia seumur hidup tnggung seksa bercerai,mahukah?.Preventi0n is better than cure...
girl

prolog

Daku mahu kmbali mnghirup udara segar kehidupan smntara sisa nyawa msih berbaki.Mgkin ini yg pertma dn terakhir sy critakan kesedihan kisah lalu di sni.Hidup ini terlalu singkat utk sebuah kebencian,siapakh kita uk tdk memaafkan...Dendam itu,berbaloikah....?

5 comments:

.: RuFaI :. on November 23, 2008 9:47 PM said...

nape ni ina...anything to share wif me?

P O P S T A R on November 24, 2008 1:20 AM said...

Memaafkan itu dendam terindah....

airina said...

yup, kemaafan itu hadiah dendam yg terindah...
btw, i really wish 2 f0rget th0se upset things!f0rgive aje yg b0leh wat skang huhuhu5

ZARA 札拉 [사랑해~] on November 24, 2008 7:23 PM said...

jangan dendam2~

langsung tak best kan cet ratu?

indera segara on May 13, 2009 10:27 AM said...

salam...
sabar yea..
hidup ni macam2 dan x blh diduga..
jalan terus..
sekali-sekala toleh ke belakang sbg pengajaran..
ade kala air sungai keruh..
ade kala jernih juga..
tapi tanggungjawab utk mengalir itu diteruskan juga..;-)

Lilypie Maternity tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Maternity tickers
 

CINTA SANG RATU Copyright © 2010 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by Emocutez