Daisypath Anniversary tickers

03 November 2008

- MeNukaR iDeNtiTi ??? -

Posted by rAtu saLju™ at Monday, November 03, 2008
bismillahirrahmanirrahim...

....Assalamualaikum wbkth..

Pernah x anda rasa seperti ingn menukar nama @ penampilan pabila ssuatu yg drastik @ yg tdk menyenangi anda hadir dlm hdup anda?..Pernah x?.andai sebelum ini,anda dikenali sbgai 'Shah' kini anda mnukar kpada 'Rina' singkatan dr Shahrina..

Sy akui,kdg2 pabila kita ingn buat 1 pembahruan dan menukar sgalanya yg mnjadi mlik kt,tapi...mampukah kita melupakan kngn yg tercpta slma ms anda 'berada' dlm nama itu?Kenangn itu mmpukah ia terbunuh @ di bunuh?.Jika anda ckup kuat,x perlu mnukar ssuatu yg dhulunya 'milik' anda,biar shja ia bertapak disisi anda cumanya,anda hanya perlu mmbuat azam br dn mncabar dri anda 'mgabaikan' kngn itu.Kenangn bukn mmpu dibunuh,sskali berpaling la kblkgn utk meliht kngn,kerna kngn itu hnya untuk di kenang bkn di ingt.

Penmpilan mgkin sy brsetuju,ANDAI! penmpilan yg ke arah kbaikn,cthnya sblum ini 'free hair' dgn azam n pnmpiln bru anda,anda mnjadi mslimah.Alhamdulillah~penmpilan yg sgt2 dituntut.Jgn la dr el0k2 b'tdung n b'bju kurg,krna se0rg llki,frust b'cinta anda mnjadi lebih daring.C0me on la,jgn tersngkur sebegitu hebat.Pandang life dgn postif dn azam yg baek.

Jika anda ada hsrt utk mmkai purdah lgi syukur sgt kehdrat Ilahi.Pemakaian purdah ini perlukn 1 kkuatan utk b'mula,tp pabila dh mula,MasyaAllah.Allah tmbahkan malu dlm diri kita.0rg p0n akn smkin respect dgn kita.Maka kurg la gjala s0sial n kes jenayah yg semakin hri smkin 'menyesakkn' negara.

Sy nk share 1 lagu di akhir catitan sy,h0pe anda sudi melihat. Lagu ni abg ke-2 sy yg ska sgt,mula2 x phm jg tpi bila dh tgok video klip dia,sy phm knpa dia sk sgt.Erm,k0nklusi disini,berubah la kearah kebaikn,ya sy tahu,itu ayt klise.Tpi pengertian yg sgt mndalam.Knpa perlu tkut pd perubhn?Cuma prlu sudi utk trima kritikan dgn hti yg seluas lautn, dunia ni luas.Kita x mgkin dpt puaskan hati semua phak,kita jg x mmpu mmbahagiakn semua hasrat org wlw hkiktnya itulah hsrat kita.

Jdi,jadilah diri sndiri mngikut acuan yg Allah SWT mahu kita jd,tunaikan perinth,jauhi munkar dn larangn.Insyallah selmat.Sejauh mna kita lari didunia ni,ia ttp diats peglihtn Allah.Jdi,tiada pergerakan kita yg tidak diketahui Allah,hatta bisikan hti pon Allah tau.S0,smpai sni dlu guys..Jmpa lagi di lembrn n crte es0k.Tking care..~



8 comments:

ZARA on November 03, 2008 5:16 PM said...

kadang2 rasa nak bertukar gak...

nak jadik ultraman...

nak jadi sin chan...

tapi tak tau napa tak dapat...

alahai...

lalalla~

pai_ilham al-adwa' on November 03, 2008 6:13 PM said...

salam kak ina..
teguran yang santai..gaya lepak..tp bermakna..
Maka hadapkanlah wajahmu dengan lurus kepada agama (Allah); (tetaplah atas) fitrah Allah yang telah menciptakan manusia menurut fitrah itu. Tidak ada perubahan pada fitrah Allah. (Itulah) agama yang lurus; tetapi kebanyakan manusia tidak mengetahui,[30]

dengan kembali bertaubat kepada-Nya dan bertaqwalah kepada-Nya serta dirikanlah solat dan janganlah kamu termasuk orang-orang yang mempersekutukan Allah[31],

iaitu orang-orang yang memecah belah agama mereka dan mereka menjadi beberapa golongan.Tiap-tiap golongan merasa bangga dengan apa yang ada pada golongan mereka[32].

maksud dari surah ar rum..

Jimie The Hollow on November 03, 2008 8:14 PM said...

satu nasihat yg bagus.... i like it very much....

fq88 on November 03, 2008 8:25 PM said...

pengakuan jujr,mls skt nk bc pnjng sngt...tp sk dgr lgu kt bwh 2 je...hehehe...bes la plak ngek veyo dy..

abg p said...

bila 1st time dgr lagu pun mcm feeling je tp x phm....
tgk vidoe klip tu br sy phm...
wat rs mcm nak ngs(bila disygi)...
moga Allah temukn segera lps balik m'sia nti(termasuk yob)...aminnn

apa2 pun...mcm ni la nasihat yg bagus...santai...tp mendalam...

harap dapat karang lg yg lebih baik yg mcm ni..mgkn dgn mafhum hadis @ mafhum ayat AQ..kalu ada....=)

# pious girl 4 pious boy #
# good man 4 good woman #...=)

airina said...

nk tkor dr jd invi leh x?
wakakaka5

Puteri on November 04, 2008 8:22 PM said...

aku rase aku phm ap yg cubo ko smpaikn yg org len x phm....
knape mst ko pilih nma shahrina tue ratusalju?huhuhuhu...

spEckY said...

betul nama shahrina bkn awang ke abu ke inasnowie ke apa ke...

nak jd invie ke airina...meh aku curah asid...wakaakakakakak....

Lilypie Maternity tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Maternity tickers
 

CINTA SANG RATU Copyright © 2010 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by Emocutez