Daisypath Anniversary tickers

03 September 2009

Kawen pon kn syarat? Aduhh..

Posted by rAtu saLju™ at Thursday, September 03, 2009
Salam..



Kdg2 sy pelik ngn dunia skng,katanye da siber,maju,ke depan n bla..bla... tapi bila bab kebenaran kawen masih nak ade kata putus,sstgh kes adalah taboo dan x le di persoalkan,bila persoalkan menda Allah yg 1 ni akn mengundang gunung berapi yg akn meletus bila2 masa..

Mengapa ibu bapa ssh nak beri permission anknye kawen muda/awl?Alasan seperti x cukup wang nak sara ank bini sy rasa da x releven pada zaman skng! hatta pemberi rezeki adalah Allah,sy yakin itu sgt2.Percay
a@ x snarnya makcik2 yg jual nasi lemak,pisang goreng @ kueh2 di tepi jln tu snarnye la penyumbang ekonomi terbesar dlm keluarga,jadi tolenrasi antara suami isteri boleh mengharmonikan keluarga.

Zaman skrg bukan stkat llki berkerjaya,wanita turut juga menyumbang tenaga,jadi hasil dikongsi bersama.Selepas berkahwin,masih ada mak pak yg masuk cmpur hal keluarga ank nye,ini yg slah,spatutnye mereka dibiarkan mengemudi sendiri,jatuh bangun sndiri dan gado2 pun masing2 tau cite.Ini bila mak pak n mak pak mentua msuk campur,lempeng hangit pun jadi masalh besar.Sungguh x releven!Klu skdar menasihati tanpa jdi pereka cerita,itu xde mslah..

Alasan ke 2 plak 'elok2 la kenal hati budi dulu'. Huh!,nak kenal sampai bila? sstgh dah bercinta 4,5 tahun tapi bila semua kemanisan bercinta yg sepatutnye di rasai ketika berkahwin jadi tawar.Klu dlu i sanggup renang lautan api,tapi skng lecak pun dia suh bini dia yg lalu..hampes! itu la penyebab kadar perceraian smkin meningkat,kerana mak pak x paham,berilah pasangan itu bercinta bnyk2 pas kawen.x perlu 'mendalami' hati budi sgt,klu kita da solat istikarah,n dan yakin ngn pilihan yg kita pilih,insyallah Allah akn bantu. Perkahwinan adalah perkongsian,tolak ansur dan cinta sehingga akhir hayat....

Sy x nak jadi hipokrit kepda pembaca,sy snarnya x suka bila pertunangn di buat lama2,dugaan nye lagi hebat,lagi ssh nak hadapi,snarnya kadar putus tunang pun sama banyak ngn cerai,tapi x de kajian menyeluruh,pabila tunang dan umpama diberi green light oleh mak pak,kesudahannye terlanjur (sbb kn kumpul wet berbelas ribu nak kawen).Bila da di tebuk tupai,si teruna plak trsampuk ngn bidadari baru,terus la i nak putus tunang! no love in my heart anymore,ceh!


Dunia skng bukan mcm dlu,dlu ppuan duk umah,pkai pun x de dedah sna ini,skng kat TV pun ade iklan n rncgn lucah dlm x sdar.Dengan internet lagi,aduh..mcmana nak jg iman! ppuan mngkin boleh,tapi llki? sy rasa rmai yg x boleh 100%.Tapi ini yg mak pak x paham,dia ingt zaman P. Ramlee sma ngn zaman rock Search,zaman itu sdah berlalu.Fahamilah jiwa muda ank2 anda.Mereka berhak untuk bahagia seperti anda..erk...mengapa emo sngguh cik ratu kali ini?...entahla...

ok guys...smpai sini dlu...klik nuffnang sma k!..daaaa~
echi Pictures, Images and Photos

6 comments:

ZARA 札拉 on September 03, 2009 12:28 PM said...

hehehe~

mestilah syg~

kan ke ada je mata yg memandang?

hati sendiri lebih mengetahui~

rAtu saLju™ on September 04, 2009 8:38 AM said...

tensi deh...adehhhh

Anonymous said...

salam
sabar ye kak,
Allah x uji kalau xmmpu.. =)
Allah syg kt akak tu.. =)
yakinla dgn Allah..stp mslh ada pnyelsainnya..insyaAllah

hope evrything will be ok again, amin
insyaAllah..

~mariam~

.: RuFaI :. on September 05, 2009 1:37 AM said...

allooo dear...awat ni??? anything to share...lama dah x tnye kabarkan...hope ina sihat tau...salam ramadhan utk ina n family...;)

HonEyBuNNy on January 25, 2010 11:30 PM said...

setuju..cinta lama2 pn sampai 4 5 tahun pisah jgk..uhuhu..n setuju jgk tunang jgn lama2...;-)

HonEyBuNNy on January 25, 2010 11:30 PM said...

setuju..cinta lama2 pn sampai 4 5 tahun pisah jgk..uhuhu..n setuju jgk tunang jgn lama2...;-)

Lilypie Maternity tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Maternity tickers
 

CINTA SANG RATU Copyright © 2010 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by Emocutez