Daisypath Anniversary tickers

05 December 2008

Terdesak,Tangkap Muat @ Takdir?

Posted by rAtu saLju™ at Friday, December 05, 2008
bismillahirrahmanirrahim....

...Assalamualaikum wbkth...

life Pictures, Images and Photos

Seringkali kita mngeluh pabila jodoh mngunjungi lambat.Tapi perlukah mngeluh ssuatu yg dah di takdirkan buat kita namun x kelihatan di mata scra kasarnya?Sehingga terpksa mrendahkan mrtabat utk mnerima ssuatu agar tdak kelihatan old fashion?hah! manusia mmg klakar tntang urusan hati dan perasaan.

Manusia kdg2 mmikirkan sesuatu yg tdak terlihat kesan di kemudian hari.Pelik,tpi itulah kenyataan.Mengapa perlu tangkap muat skdar memuaskan hati yg 'kedahagaan' kasih smntra?Couple b4 kwen bkn keperluan,skdar kehendak hati.Anda x mati andai x kapel p0n.Tpi anda akn mati dgn kata2 org klu anda terusan menolak jodoh yg dtg!Nah! nmpak kan bezanya.

Takdir mmg Allah dh tetapkan 100 tahun sbelum kelahiran kita lagi,jodoh-ajal-kelahiran semuanya dh ade dlm kitab unggul Loh Mahfuz.Rezeki yg Allah jnjikan setiap msa buat hambaNya,s0 x yah risau.Yang kn amik kisah adalah jodoh,pilih yg tepat krana di situ terletaknya kebahagian yg hakiki bukan smentra!

Sy paling x suka mmbaca paper kblakangn ni,asik2 di sajikan dgn keretakan rumah tngga dan perceraian artis yg smakin meningkat.Sedikit sbnyak kisah mereka dn 'kebanggaan' mereka mngharungi hidup berseorangn mnunjukkn contoh yg amat 'baik' buat pmbaca.Inikah org2 yg perlu di contohi?kawen heboh bagai nk rak,kemudian bercerai juga mahu mencanang keserata alam.huh!...entah di mana air muka pilu yg seharusnya di smbunyikan.

Cukuplah lakonan anda skdar didlm filem @ drama,tdak perlu di tonjolkan dikhalayak ramai.Perlu apa 'drama' yg hanya akn mngundang air mata berterusan dr si kecil yg baru mngenal dunia.perlukah? Pujangga mngatakan yg org dewasa adalah org yg paling hipokrit,yup..sy setuju dgn kenyataan itu.0rg dewasa jrg mnnjukkan cont0h dan perasaan yg sbnar,kecuali jika dia amik agama dlm kehidupan.Insyallah dia akn jadi manusia pling jjur.

Fikirlah dimana nilai manusia yg smakin terhakis kini.kasih syg yg smakin menipis akibat hawa nafsu yg merajai diri,dan kehendak hati yg menzalimi diri.Haruskah ada semua ini dlm kehidupan yg smakin hipokrit?Leraikan lah........

11 comments:

.: RuFaI :. on December 05, 2008 11:49 AM said...

wah ina...bestla entry ni...akak suke n setuju ngn ayat2 ina dlm ni...:)

rAtu saLju™ on December 05, 2008 11:51 AM said...

masyeh kak rufai...

zai on December 05, 2008 1:50 PM said...

btl tu...kapel bkn satu kemestian...
klau bukan jodoh kita...kapel bape lama pon tetap bukan jodoh kita..

13may on December 06, 2008 12:33 AM said...

Salam Aidil Adha :)

an~naqia on December 06, 2008 12:51 AM said...

assalamu'alaikum ratu.
nice blog.
sy link kn awk nye blog d blog sy eh. tq.

airina said...

ngee..seres je! but nice..
so ble nk kawen?
tetttt....hik3 lalala5

ghost_MaR on December 07, 2008 4:11 AM said...

TAHNIAH !!! Anda terpilih untuk kategori : SIHAT , KULIT BERSIH , GIGI BAIK & CUKUP UMUR ... Anda akan diambil dari rumah ...Nantikan kami Jawatankuasa Qurban Masjid Berhantu ... GOTCHA , SALAM AIDILADHA ... heheh

klu nk kad ry , meh dtg amek kt istana berhantu beta ...

crescent on December 07, 2008 5:29 AM said...

penceraian ni buat arash Allah bergegar aje..tu blum termasok yg kat luar negara lagik..dalam malaysia pon da macam adat le plak..zaman da berlainan x macam dulu..skrg cam da jadik cam trend..takot2..


Salam Aidil Adha btw! :)
bulan agak menyepi kali ni..keh3

NoTy But Nice Zhoe on December 10, 2008 3:20 PM said...

zW pcaya smuanya telah ditetapkan.. andai lambat, pastinya Dia telah mrancang sesuatu yg lebih baik utk kiter.. :)

S90 on December 11, 2008 10:32 PM said...

salam..
you write very well..

Anonymous said...

apa yang saya cari, terima kasih

Lilypie Maternity tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Maternity tickers
 

CINTA SANG RATU Copyright © 2010 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by Emocutez