Daisypath Anniversary tickers

28 March 2009

Nilai sehelai rambut wanita!

Posted by rAtu saLju™ at Saturday, March 28, 2009
Dengan nama Allah yang maha pemurah lagi maha mengasihani...

Salam...

Heh! lme x apdate,sy nk letak bombastik nye apdate..well,skng ni kita rata2 tengok org rajin bertudung.Yup! Alhamdulillah n cantek bngat.tapi ade kah skadar fesen n ttup rambut pendek yg x lwa tuh?...heh!.apakah niat menutup mahkota seorg wanita itu semata2 kerana Allah atau kerana ttuntatn manusia?..Aduhh.x kuasa nyah!

Cube korg usha klip kat bwah ni,sure tgkap insaf sket,sbgai makhluk yg telah bersumpah akan menyesatkan anak cucu adam (sape lagik,kita la!)..sure syaitan2 telah merancng bertahun2 strategi untuk mngheret kita sbgai teman yg konon 'sejati' yg lepak ngn dia kat neraka,namun..sanggupkah kita dduk di jahannam itu bertahun2 (untuk pengetahuan anda,1 hari dineraka adalah sama dgn 80 thn di dunia) phew...byangkan la..klu sy sndiri x mo la,watpe kan?..baik mkn best2 kat syurga.



Aurat bagi wanita adalah keseluruhan badan nya kecuali tapak tgn dan muka,ada yg memakai bju namun bertelanjang ( pkai bju yg nmpak semua lekuk tubuh badan)..Kdg2 sy heran bila ditnya kenapa x pkai tdung alasan yg diberi ialah x smpai seru lagik..uiks...mcmna leh plak nk smpai seru,dlm quran dah kata ttup aurat itu wajib bagi kaum wanita..hui..pelik sungguh..alsan x logik..ummat Islam kini yg kononnye mngagungkan Al-Quran n sunnah sebgai amalan tetapi mngabaikan yg wajib itu bolehkah di kira sbgai ummat sejati?..tepuk dada tnya la iman.

Sbagai llki juga,jika anda ade kekuatan,tegurlah dgn berhemah,bukan skdar lihat untuk 'cuci mata' kononnya.Dosa tetap anda peroleh kerana tdak menjaga pandgn mata.Namun dosa pahala itu urusan Allah semata,segeralah kita berlindung dgn rahmat Allah dr godaan syaitan laknatullah.Saya ada kisah yg seorg wnita ini memnukar tdung labuh yg dipakai n baju labuh yg selalu melitupi tbuhnya dgn baju yg ketat dgn jeans hanya kerana ptus kasih dgn yg tercinta..sungguh pilu kisah begini,betapa syaitan sudah berjaya menipu kita..

Semoga anda semua akan mendapat manfaat bersama,sayangi diri,ttuplah rambut yg cntik dan indah hanya untuk tatapan suami.Badan n aurat anda hanya untuk suami tercinta,tiada lain..Insyallah..

Renung2kan dan selamat beramal!

Jumpa lagi guys...


6 comments:

ibnmasir on March 28, 2009 7:08 PM said...

insaf2.. ak pon insaf tengok video 2, huhu

lme tol x update blog,.. bz cit ratu?

_neo_ on March 28, 2009 10:20 PM said...

wey ratu aku tak tgk lagi video tuu.aku qada nanti k...
aku pnh tanye,kenape org tak pakai tudung..
alasan dia..
ala ingat pakai tudung tu baik sgt ke?
igt org yang tak pakai tudung ni jahat2..
hmm
no komen la dik non!

rAtu saLju™ on March 30, 2009 8:42 PM said...

agak bz kerana kom dah hancus wat smentara waktu kui2...-jwpan balas untuk ibnu masir..

weit neo..camtu la jwpan manusia..berkata2 la sbelum nnti rambut tu pula yg berkata2 dihadapan Allah swt di hari penghisaban...

.: RuFaI :. on March 31, 2009 9:08 AM said...

ina lamanye dia tak update blog...hehe...suke entry ina yg ni...leh dijadikan renungan utk sume wanita diluar...:D

Luth Textile on April 12, 2009 2:20 PM said...

betol2..
bertudung lg cun!

ayuuu

golive6 on July 28, 2009 7:28 PM said...

Salam

Apa khabo lepas balik dari SP CCGC
Dah lantak macam2 berat tak naik ke?

Lilypie Maternity tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Maternity tickers
 

CINTA SANG RATU Copyright © 2010 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by Emocutez