Daisypath Anniversary tickers

21 December 2009

Buat Baik Salah,Buat Jahat Pun Salah..alahai...!

Posted by rAtu saLju™ at Monday, December 21, 2009
Salam..



Hai..mcm2 ngan dunia ni,buat baek slah,buat jht lagi la salah! Bila kita bermurah hati untuk sedekah dan slalu jengah masjid @ surau..sedap2 ati je sstgh masyarakat melabel 'ustaz' @ 'ustazah'..hello,nak tggu kiamat dlu ke baru nak insaf @ buat amal?..phewww

Ku slalu juga org takut nak tgur..erk..daku mkn org ke? Pelik la manusia ni,ekceli rakyat mesia je kot yg sgt2 pelik bin ajaib! Suka otak x berkembang bila tang2 buat kebaikan dan kebajikan.Suka melabel dan memperlekeh,bila org tu baru nak insaf dan kembali kepangkal jalan,mulalah mulut2 menjuih2 dan ngata yg buruk2.Patutnye doakan la yg terbaik dan kekal dia ke arah kebaikan.Ni buat dia balik nak menyetan!..aduhai...

Kadang2 org ssah sgt nak wat kebaikan,senyum pun dah kira OK untuk mendapat 1 pahala,tapi jgn plak snyum nafsu,tu dapat BALA!Buang duri/kayu/paku tengah jalan pon da kira sebahagian dri iman.Kita hidup kat dunia ni x lama,habis tggi pun 60-70 tahun je,klu lebih tu bonus,tapi tyme tu kita msih lagi boleh buat amal secara sempurna ke? boleh jalan2 bebas mcm umur 20-30an? Takut2 tyme tu kita da terlantar je nak tggu Malaikat cabut nyawa,masa tu baru pk nak taubat dan amal yg sikit dah x guna lagi..

oleh itu,tepuk dada tnya iman,jgn hanya mencaci bila ade yg buat kebaikan,ambik iktibar dan insaflah,turut serta bertaubat dan membuat amal.Semoga kita berat timbangan di 'sana',ringan persoalan dan cepat masuk syurga..insyallah,aminn...  

4 comments:

LORD ZARA 札拉 on December 21, 2009 7:16 PM said...

betul tu sayang~
bila kita buat baik, orang kutuk gak~

bila buat jahat, lagilah orang hentam laju2~
aigoo~
pening kepala~

sI tEDI on December 21, 2009 11:14 PM said...

erhMmm.
manusia ni tak pernah puas dengan apa adanya kita...

sonata anak kancil on December 21, 2009 11:33 PM said...

apa yang boleh menyejukkan - sabar!
sabar aje le...tu kata penamat

aku..ibnmasir on December 26, 2009 12:09 AM said...

silelah jgn buat jht ye.. sudah konfem slh lg berduza...

silelah buat baik.. kerna baik 2 kool...

berdiam juge 1 kebaikan...

Lilypie Maternity tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Maternity tickers
 

CINTA SANG RATU Copyright © 2010 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by Emocutez