Daisypath Anniversary tickers

11 December 2009

Masalah Hati Jika Tak Bersyukur...

Posted by rAtu saLju™ at Friday, December 11, 2009
Senah [bkn nama sbnar] : Alahai,bdn aku ni da x slim la. Muka pun pucat je.
Tipah : Eh,ok ape.Aku tengok da bnyak ko makan pil2 dan tahan nafsu makan,ni pun da slim da.Nak turun sampai kena Aneroxsia Nervosa ke? 

Senah: Aku takut bf aku lari la...

Tipah : Selama ni pun dia amik kesempatan kat ko je,bukan dia betul2 suka kau pun.

Salam...

Org yg gemuk,nak kurus kan badan,yg kurus pulak sebuk kena perli cekeding x cukup makan..alahai...

Manusia sejak dri dlu x penahnya bersyukur dgn apa yg dimiliki nya,dari badan sehingga lah kepada harta benda dunia yg x bawak mati tu.Muka hidung senget,pi ubah kejadian Allah wat plastic surgery,x cukup ada Produa Kancil,pi tukaq plak Myvi.Pokoknya,manusia itu x pernahnya PUAS! sering menjadikan syaitan sebagai ikutan dan panduan agar dikatakan mengikut trend terkini.alahai...Nauzubillah! bersyukurlah dgn apa yg ada..

Harta kalau boleh mesti melebihi dari jiran sebelah rumah,jiran renovate dapur,kita pulak kena renovate dari anjung smpai longkang dapur.Anak jiran hantaran kawen RM10 ribu,kita kena lebih RM15 ribu.Jiran guna Exora terkini,kita kena ubah Alza memikat hati.Alahai...kenapa bersaing menaikkan hutang yg akhirnya membebankan diri sendiri? Membaluti diri dgn sifat hasad dengki dan tamakkan dunia,akhirnya nanti kita juga yg menyesal sendiri.

  Mengapa kita x ambil contoh Nabi Muhammad yg hidup dan matinya mahu dikalangan org miskin dan Baginda mahu dibangunkan di akhirat kelak bersama2 org miskin juga,namun kita?..tepuk dada tnya iman sendiri,sadisnya.bersyukurlah kita dgn apa yg ada.'Pabila kaya,aku akan mudah menderma'..owh,ya kah? sejarah membuktikan pabila manusia itu dilimpahi kekayaan,makanya dia amat kedekut dan takut hartanya habis bila dia menderma dan bersedekah.Padahal Allah dah janjikan setiap 1 yg kita sedekah,Allah balas dengan 10.

Oleh itu,hiduplah secara sederhana tanpa niat dan hati bersaing mencari kemurkaan Allah,redha Allah lagi utama dri semuanya!...smpai sini dlu,salam penghulu hari untuk semua!
p/s-sila klik DERMA untuk kempen menderma tabung CIK INA.



6 comments:

sI tEDI on December 11, 2009 8:49 AM said...

semua mahu lebih ek?
tapi kalau berkemampuan apa salahnya.

kalau miskin tapi hidup nak bergaya.. xpayahlah!

denaihati on December 11, 2009 10:13 AM said...

Anjuran hidup untuk bersederhana tapi pengaruh jiran dan kawan, bisikan nafsu dan syaitan selalu manjadi kita lupa pada prinsip kehidupan yg betul. Tu belum masuk majalah wanita dan remaja yg sangat berpengaruh.

Mr ProPiTo on December 11, 2009 10:49 AM said...

payah gak ni, cukup la ape yang tuhan da bagi wajah kite tu...
cam sorang lagi, geng cecupak dulu tu..aku tak tahu nama dia...
Sekarng ni da insaf. Bagus la sebab dia kena kutuk ngan anak dia sendiri..hurm

cinta lea ixora on December 11, 2009 1:36 PM said...

hm.. manusia mmg xpnh puas...
tp kekayaan itu lebih membuatkan manusia alpa dan leka

♠ y.a.n.i.e putrajaya ♠ on December 11, 2009 6:50 PM said...

saya bersyukur...
walaupun saya ni GEBU

eehhehe...yang penting saya tak kacau idup orang lain...kekkekke

Dak Wan on December 13, 2009 5:09 PM said...

Orang yang benar-benar kaya akan menderma bila dia ketiadaan wang atau berkehendakkan rezekinya lebih murah dan berkat.

Lilypie Maternity tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Maternity tickers
 

CINTA SANG RATU Copyright © 2010 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by Emocutez