Daisypath Anniversary tickers

25 December 2009

Kawan Baik Susah di Cari?

Posted by rAtu saLju™ at Friday, December 25, 2009
Salam..

Kali ni,mgkin ku akan bersetuju dgn pernyataan ni.Ntah la,kala kita menghadapi masalah dan perlukan pertolongn kwn,tapi pertolongan itu merupakan 'balasan' pengakhiran persahabatan.Pernahkah anda melaluinya?

  Siyes,kadangkala tuntutan hidup memerlukan kita sgt2 memerlukan bahu untuk bersandar,tgn untuk memeluk namun,org yg dikatakan sahabat ini tidak memahami,atau sengaja buat2 x paham keadaan seorang sahabat.Patutkah ini dinamakan sahabat? atau sekadar orang asing yg saling memandang pabila bertemu di bahu jalan?

Manusia pabila menjadi terlalu hipokrit amat mudah melakonkan wayang.Seakan benar apa yg dilakukan.Arghhh....bosan dgn gadis wayang ini.Sy mengalami situasi ini dan tengah bersedih dgn keadaan persahabatan yg ibarat retak menanti belah.Sy di salah ertikan pabila menegur yg salah..alahai...


Sekarang,sy x tau ape nak buat....


-blank-


4 comments:

denaihati on December 25, 2009 2:36 PM said...

Syukur semasa saya dalam kesusahan ramai kawan-kawan yang sudi membantu. Terima Kasih semua.

AJ Nismihan on December 25, 2009 4:36 PM said...

Hidup ini jalannya panjang
Bila di'kurniakan' dengan ujian, maka Allah akan susulinya dengan hikmah tersembunyi
Baik ujian 'aman' mahupun ujian 'duka'
Cuma hati manusia kadangkalanya tercederung untuk berasa sedih dan benci dengan keadaan
Itu memang terjadi, sebab manusia ini bukan sempurna
Maka tertib kita adalah melakukan kesilapan dan belajar
Allah itu maha adil kan :)

Bab persahabatan, kadang2jodohnya tak sepanjang yang kita doakan. Kenapa? Sebab Allah itu maha mengetahui.
Tapi, kerna kita tak pernah tahu panjang mana jodoh persahabatan itu, kita cubalah berlaku yang terbaik, moga Allah berkati semuanya.
Mana yang terbaik?
Buatlah sebagai sahabat yang sejati.
Macamana yang sejati?
Sahabat yang berpesan-pesan
...dan mereka pula berpesan-pesan dengan kebenaran serta berpesan-pesan dengan sabar [Al-'Asr ayat 3]

Jadi, buatlah yang terbaik, dan berserahlah kepada Allah

Susah ke mencari sahabat baik?
Sedangkan kita ini tak kan pernah sempurna, jadi kita tak mungkin jadi baik sepanjang masa tanpa salah
Jadilah pemaaf dan penerima serta penyabar
Allah akan jadi sahabat baik-mu

[dari seorang yang hidupnya dulu begitu mengutamakan sahabat...dan masih terus bersahat, biarpun pernah kecewa dan menangisi perbuatan sahabat yang dikatakan karib - kan manusia itu tak sempurna]

Salam

░♥si lampu neon♥░ on December 27, 2009 12:30 AM said...

bukan shaja kawan baik sukar dicari, ratu...
kawan biasa pun susah nak cari...

cinta lea ixora on December 27, 2009 4:42 PM said...

lea pnh alami cmtu.. ditikam dr blkg wt lea pk nape la kwn perlu buat mcm tu kpd kwn sendiri.. diorang tu xde hati perot ke.. hm.. but i can't find d answer

Lilypie Maternity tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Maternity tickers
 

CINTA SANG RATU Copyright © 2010 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by Emocutez