Daisypath Anniversary tickers

27 January 2010

Kita bukan siapa melawan kehendakNya...

Posted by rAtu saLju™ at Wednesday, January 27, 2010 6 comments Links to this post
Salam..

Saya skng berada di kuala lumpur ats urusan sesuatu..yg pastinya..doakan 1 jasad yg telah bersemadi aman di sana,agar dapat tenang dan dicucuri rahmat...

Al-Fatihah..doa kalian amat daku harapkan buat insan itu..dan keluarga mereka pasrah dan kuat menerima ketentuan yg bukan di tgn kita yg kerdil ini..

Sy hanya nak kata,sy syg org itu..

23 January 2010

Persiapan Baju Gold + Hitam (Part 1)

Posted by rAtu saLju™ at Saturday, January 23, 2010 9 comments Links to this post
Salam..

Ok,skilas lalu la nak cte sal preparation untuk dikongsikan dgn sume..hehe.~..cam poyo jek.baju walimah almost da nak siap..tggal jhari isnin untuk ambik,Insyallah~..so skng ngah pening sket sal nak jahitkan manik dibaju tu nnti.

~xde la betul2 sama mcm ni,tapi lebih kurang warnanya..~


Stkat ni daku suka akan hasil jhtn manik cheq su,lagipon umah cheq su x jao mne ngn umah ku..kebetulan masa surf internet sal jahitan dan tempahan manik,ternmpak blog dia,then alhamdulillah la Allah mudahkan perjalanan walimah.mudah2an xde la mahal sgt cheq su amik upahnye coz dlu tnya kat sorg kenalan ni dia nak amik RM35 je upah,huhu,sbb manik da beli.huhu~

Tema untuk hari bersejarah itu adalah warna Gold + hitam,jadi naek la kot serinya..heheh~ dan belah lelaki,kaler meroon..heheh..ekceli,idea asal x mo gold tapi nmpak meriah dan kebanyakan perhiasan yg boleh beli adalah warna gold..huhu...layan je la..~


Dan untuk x hampakan semua,ku tunjukkan ala2 design baju pngantinku menjadi begini..
tada...~





ok..tu je..later update laen k...![cube bygkan baju puteh kat ats tu kaler emas dan manik di baju kaler hitam..lalala]

.

21 January 2010

Sudah Jadi skema la pulak,...

Posted by rAtu saLju™ at Thursday, January 21, 2010 6 comments Links to this post
Salam kepada semua...

Well...skng ni ku sebuk nak wat senarai..asik2 senarai,
senarai jemputan la,
senarai hadiah la,
senarai barang nak kena tempah la,
senarai itu...senarai ini..huhuh

skng ni ku nak buat senarai untuk naekkan badan yg sekian lama ku nak buat..

bgun pagi2 kena buat semua ni:-
1. minum 2 cawan air 
2. makan 1 sudu madu
3. makan scott imulsion
4. minum anlene

5. sarapan

ni baru pagi2 je..aduh...
aku bukan la org yg rutin..tapi untuk bulan depan punya hari..aku kn jadi skema..adehhh~

19 January 2010

Patutkah Membuat Wishlist?

Posted by rAtu saLju™ at Tuesday, January 19, 2010 4 comments Links to this post
Salam...!~




Ini adalah cdgn bebarapa org teman baek sy sewaktu musim sekolah mengah dlu..memandangkan tdak berapa hari lagi je [gerunnya!] bakal menjelang hari walimah sy,mereka yg tdak dapat hadir dan yg hadir ingn menghadiahkan sesuatu kepada saya.

Namun yg menjadi maslh kepada sy ialah:-

1. patut ke membuat senarai wishlist ini untuk cadangan hadiah untuk sy nti?

2. barangan ape yg patut di cadangkan?

3. tidakkah nanti sy digelar DEMAND?


Erm,sy serba salah sebenarnya,takut pula apa kata org nti,sy cuba menurut untuk tdak terlalu negatif dan membuka skop pembacaan sy.Ada majlah pengantin yang menganjurkan membuat senarai cadagan hadiah seperti ini[wishlist] supaya tetamu mudah untuk memberi,x de la smpai blender dan gelas berset2 nnti...hehehe



 Sy mahukan pendapat anda semua dan tolong jwb 3 soalan di atas itu yer..huhu...sgt berbelah bagi dan keliru kala ini.

sekian

18 January 2010

Manusia semakin angkuh dan selfish!

Posted by rAtu saLju™ at Monday, January 18, 2010 5 comments Links to this post
Salam...

Bukan senang sebnarnya nak puaskan hati sekalian makhluk dibumi ini.Hatta hati sendiri pon belum tentu lagi kita mampu untuk dipuaskan.



Kadngkala juga,manusia seakan tidak paham dan lebih melihat kepentingan diri sendiri dari bertolak ansur dan amalkan frasa give n take dlm kehidupan.

Situasi dimana manusia itu mnjadi sgt mementingkan diri adalah pabila dia terlibat dlm perkara yg menguntungkan tetapi tdak mahu berkongsi dgn org laen,situasi di dlm tren KTM,sewaktu di ats jln raya,membeli tiket,dlm bas awam,dlm tandas awam dan semua yg awam2 la..


Tiada lagi unsur kasih syg dan tolak ansur,yang ada hanyalah sikap siapa dulu dan persaingan yg hanya memntingkan.Mengapa dalam hal2 pelajaran dan kebaikan tidak mahu pula untuk bersaing?

14 January 2010

Selamat Tinggal Dunia Mengajar

Posted by rAtu saLju™ at Thursday, January 14, 2010 9 comments Links to this post
Salam...



Sy kelu utk mulakn sesuatu.Sy rasa x selamat mahu pindah ke daerah bru. Entahlah,sy x mampu menerima 1 kenyataan.Sampai kini sy tercari2 keputusan utk diri sndri,sama ada pindah @ buat2 lupa dgn keadaan..

Tolonglah en F,wlw da tawen..boleh x kita duk di daerah sy?..please...sob3...sy x mo pindah!..sy x nak lepaskan ank2 murid sy cumel2 itu dan sy x sanggup sbnarnya.Diorang la yg slalu
buat sy ketawa kala sy mngis sorg2

buat sy tersenyum kala resah

 kembali mengingatkan tgjwb sy pada ank bngsa pabila berhadapan dgn mereka...

Wuhuhuhu..syahdu seh mahu tggalkan bumi utara ini.Alahai...mngkin juga sy akan ambil 1 keputusan untuk tdak lagi mngajar scara formal ke sekolah..huhuhu


xsanggup nak angkut beg tggalkan bilik kecilku~ (T_T).

10 January 2010

Private Blog

Posted by rAtu saLju™ at Sunday, January 10, 2010 7 comments Links to this post
Salam..


Aku x paham kdg2 ade yg invte ku dtg blog dia tapi dia privte kan pada org2 tertntu..haishhh..bengkek ku di buatnya.

Klu nak sgt pvte,xpayah ssh2 ajak org gi blog mu senah oiii...alahai...ku x kisah snarnya,tapi apa salahnya kongsi info yg berguna kpd msyarakat umum.Namun jika betul anda hnya kongsi kisah2 18thn dan ke ats @ peribody anda shja.boleh la berbuat demikian.

Alahai,blog ku x femes,xde la org nak tgok agaknye klu private kan..wuahahha...oleh hal yg demikian<---ayat karngn BM,x payah la ssh2 pvtekan blog..kui3...


k..da


p/s-nak g hari k2 kursus tawen..adehhh~

09 January 2010

Part 1: Kursus kawen...weeee~

Posted by rAtu saLju™ at Saturday, January 09, 2010 2 comments Links to this post
Salam semua...

Maaf agak bz dgn skola buat sy x update sketika,heheh..*alasan*

Ok,kenapa mcm ssh2 je nak kawen kan?..heheh..arini sy baru nak pi kursus tawen,aduhai.padahal hari bersejarah tu x lama je lagik..aduhai.cales la kamu ni ratu!

Oh kursus tawen..btw,nak mntak tulun anda semua untuk klik2 DAPATWANG kat ats tu,leh juga la korg sponser 20 sen untuk daku kumpul untuk bayar jurugambar untuk majlis bersejarah itu nnti.huhu...boleh kan? 

Oh ya,sesape yg x pi kursus tawen tu elok la pi,jgn jadi mcm daku..wuahahah..~


take care..salam..!

05 January 2010

Bila ayah Ustazah nak datang sekolah bayar yuran?

Posted by rAtu saLju™ at Tuesday, January 05, 2010 7 comments Links to this post
salam..


1st day skola smlm wat sy bagai x cukup msa dan nafas.Heheheh...pendaftaran murid baru,pembayaran yuran dan buku2 teks serta perjumpaan keluarga-ibu bapa,buat saya nerves even da ini adalah tahun ke 3 daku menjadi tenaga pengajar.

Keadaan masih terkawal,dan yang bestnya sy dapat 1 soalan dri ank murid sy, 

anak murid: 'Bila ayah Ustazah nak dtg?'


saya: untuk apa ayh ustazah dtg?


ank murid: untuk bayar yuran la mcm kami.


saya: *tergelak*

Kelakar bila sy mengingatkan kejadian semalam,heee..tapi terhibur juga la dengan kerenah mereka.Saya masih lagi memegang kelas yg sama mcm tahun lepas cumanya yg berubah usia semakin bertambah.heee...terasa diri da tua,alahai..

Kepada semua guru2 di Malaysia,selamat menjalankan tugas anda! dan kepada semua yg bergelar student,hargailah masa anda bersama guru anda,jumpa lagi!

salam. 

 

02 January 2010

Lelaki Sudah Hilang Kelakian?

Posted by rAtu saLju™ at Saturday, January 02, 2010 4 comments Links to this post
Salam..


Pada ku,secara peribadi,lelaki x kan hilang kelakian pabila:-
  • membasuh baju
  • tolong jaga anak
  • wat facial
  • memasak kat dapur 
  • tolong siram dan tgok2 bunga kat laman

Tapi,maaf cakap..lelaki akan hilang kejantanannya pabila:-
  • terlalu cerewet mngalahkan ppuan
  • wat pembedahan sana sini
  • terasa geli geleman nak buang smpah dan wat kije2 rumah
  • bawak keta cam siput sedut!
 
Kadang2 llki ni pelik juga[bukan nak kondem!]. Susah sgt ke nak ringankan tulang menyinsing lengan membantu para wanita di dapur,hatta kadang2 terasa berat mmbasuh sebiji pinggan yg dimakan sendiri,haishhh...melampau!
 
Pabila balik kmpung ade para suami yg smpai aty membiarkan isterinya shja yg bertungkus lumus menyiapkan brg2 dan memastikan anak2 disiapkan,dia pulak..baring2 rileks tengok tv,,wo0t..adilkah?

Apa yg boleh sy katakan ialah,saling bantu membantu la agar keadaan harmoni,x hilang lelaki anda membantu kerja2 prempuan,cuma yg x kan hilang dan makin meninggi adalah EGO dlm diri anda!

Lilypie Maternity tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Maternity tickers
 

CINTA SANG RATU Copyright © 2010 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by Emocutez